kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۱۷۳
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳

آغاز عملیات اجرایی ساخت شهرک علم و نوآوری در مشهد

عملیات اجرایی ساخت شهرک علم و نوآوری عالم آل محمد(ص) دیروز طی مراسمی با حضور متولی آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولان خراسان رضوی در مشهد آغاز شد.

معاون علمی آستان قدس رضوی در حاشیه این مراسم به ایرنا گفت: شهرک علم و نوآوری عالم آل محمد(ص) پس از سه سال کار مطالعاتی به همت این آستان در محوطه‌ای 500 هکتاری واقع در منطقه سیدی مشهد بنا می‌‌شود.
محمدمهدی نژادنوری افزود: ساخت این شهرک در سه قالب مرحله طراحی شده که مرحله نخست آن در زمینی 100 هکتاری مجوز ساخت گرفته و در طرح شهری مشهد نیز گنجانده شده است. بر اساس برنامه‌ریزی مرحله نخست این طرح ظرف سه سال بهره‌برداری شود.
وی ادامه داد: مرحله دوم این شهرک 200 هکتار است که طراحی‌های آن انجام می‌شود و مرحله سوم نیز 200 هکتار مساحت دارد. پیش‌بینی شده این شهرک ظرف 10 تا 15 سال تکمیل شود.
معاون علمی آستان قدس رضوی به هزینه ساخت شهرک علم و نوآوری نیز‌ اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه قرار نیست کل این شهرک را آستان قدس رضوی بسازد، دیگر سرمایه‌گذاران نیز به آن ورود می‌کنند. بر این اساس در گام نخست برای محوطه‌سازی 100 هکتار آن به ازای هر یک مترمربع دو میلیون و 500 هزار ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی گفت: اعتبار این شهرک با فروش یا واگذاری برخی موسساتی که آستان قدس در مشهد دارد تامین می‌شود.
نژادنوری به استقرار برخی واحدهای علمی در این شهرک ‌اشاره و بیان کرد: پس از بهره‌برداری از این شهرک علمی دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مدارس علمیه، مراکز رشد و پارک علم و فناوری، مراکز تولید محدود و ناب، یک مرکز داده ملی، نهادهای میانجی، نمایشگاه دائمی، هتل، مسجد و مراکز فرهنگی و هنری، اماکن مسکونی و خدمات شهری، مراکز توسعه سلامت و بیمارستانی در آن مستقر می‌شوند.