kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۱۲۴
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱

مذاکره فدراسیون شنای ایران با چند مربی مطرح دنیا

فدراسیون ایران برای رشد و بهبود شرایط تیم ملی پای مذاکره با یکی از مطرح‌ترین مربیان دنیای شنا نشست.

فدراسیون شنا این روزها به دنبال مذاکره با مربیان برجسته خارجی است تا حال و هوای شنا را تا حدودی تغییر بدهد. تجربه موفق حضور«چیریچ» در راس تیم ملی واترپلو وکسب مدال برنز بازی‌های آسیایی 2018 پس از 40 سال مسئولان این فدراسیون را در جذب مربی خارجی برای شنا نیز مصمم‌تر کرد. اتفاقی که چند سالی است در برنامه‌های فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو قرار گرفته است. اما شرایط مالی فدراسیون و وسواس آنها برای انتخاب بهترین گزینه اجرایی کردن این طرح را به تاخیر انداخت.
اگرچه شرایط مالی فدراسیون تغییری نکرده است اما فدراسیون دست به کارشد و گزینه‌های مدنظر خود را مورد بررسی قرار داد. حالا نام چند مربی اروپایی برای هدایت تیم ملی شنا مطرح است. این در حالی است که فدراسیون شنا مذاکرات خود را با «دریک لانگه » سرمربی آلمانی انجام داده است. شهرت لانگه در دنیای شنا به مانند «گواردیولا» در دنیای فوتبال است. به این ترتیب رقم جذب این خارجی نیز بالاست. شنیده‌ها حاکی از این است که او تقریبا 300 هزار دلار برای 6 ماه حضور در ایران به جز هزینه دستیاران و اقامت و... می‌خواهد. رقم بالایی است که با دخل وخرج‌های فدراسیون شنای ایران همخوانی ندارد. با توجه به رقم پیشنهادی این مربی آلمانی احتمال حضور او در راس تیم ملی شنا خیلی پررنگ نیست. فدراسیون شنا گزینه‌های دیگری را نیز دارد. «میروسلاو ماهوویچ» از اسلواکی دستیار دریک و سرمربی چند شناگر المپیکی است. رایزنی برای رسیدن به یک توافق دو طرفه و شنیدین شرط و شروط‌های این مربی نیز در حال پیگیری است. با این مربی در صورتی که طی دوسه روز آینده توافق اولیه صورت بگیرد. گفته می‌شود ماه فوریه برای مذاکره نهایی به ایران می‌آید. البته گزینه‌های فدراسیون به این دو مربی محدود نشده است. رضوانی رئیس‌فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در سفر اخیر خود به کرواسی با دو مربی کروات مذاکراتی را انجام داده است. برهمین اساس فدراسیون در حال رایزنی است تا با نظر کمیته فنی از بین گزینه‌های روی میز خود یکی از بهترین‌ها را انتخاب کند.
شاید حضور مربی خارجی بهانه‌ای شود تا استخرهای استاندارد و اردوهای برون مرزی نیز برای شناگران فراهم شود. به هرحال استفاده از مربی خارجی شرط لازم است اما کافی نیست.