kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۹۱۰
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹
مدیرکل راه و شهرسازی استان:

«تونل زره» فاصله چهارمحال و بختیاری به خوزستان را کوتاه می‌کند

شهرکرد- خبرنگار کیهان:
 مدیر کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری گفت: احداث تونل زره در استان چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از پروژه‌های مصوب دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهوری  است که با یک هزار و 400 متر طول در دست اجرا است.
داریوش حسینی افزود: تاکنون بیش از 700 کیلومتر از حفاری این تونل انجام شده و مابقی نیز تا نیمه نخست سال آینده به اتمام خواهد رسید. وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این طرح بیش از 5 نقطه حادثه‌خیز و پرخطر حذف و جاده اصلی شهرکرد به سمت سد کارون 4 و استان خوزستان، 20 کیلومتر کوتاه‌تر خواهد شد. حسینی تصریح کرد: این تونل در زیرکوه سوخته و گردنه زره در حال حفاری است که با بازگشایی این تونل، افزایش تردد جاده‌ای از مسیر شلمزار، ناغان، کارون 4 و ایذه، بار ترافیکی بروجن به لردگان کاهش پیدا می‌کند. وی از اختصاص 400 میلیارد ریال اعتبار برای حفاری، تجهیز و ایمن‌سازی تونل زره از اعتبارات ملی خبر داد و افزود: نیمه نخست سال آینده این تونل بازگشایی می‌شود. مدیر کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری همچنین اعلام کرد: برای تکمیل پروژه در دست احداث جاده کمربندی بین شهرستانی شهرکرد به سامان 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
حسینی افزود: این اعتبار به منظور تملک اراضی حاشیه جاده و معارضات نیاز است که در صورت تخصیص اعتبار این جاده نیمه نخست سال آینده به بهر‌ه‌برداری خواهد رسید.