kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۸۶۴
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷
سیدمحمد حسینی:

برخی عناصر فتنه 88 هنوز مسئولیت دارند

سیّدمحمّد حسینی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نشست خبری که به مناسبت یوم‌الله ۹ دی در خبرگزاری آنا برگزار شد، گفت: برخی از افراد و جریانات در پی این هستند که ۹ دی به فراموشی سپرده شود. اخیراً یک مجموعه ورزشی به اسم ۹ دی ساخته شده است و قبل از افتتاح، گفته‌اند تابلوی ۹ دی را بردارید تا افتتاح شود.




وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از کسانی که در فتنه نقش داشتند، هنوز مسئولیت دارند، تصریح کرد: ما باید گوشزد کنیم که این نشانه رأفت نظام است که آنها به سمت رسیده‌اند. برخی از این افراد در مجلس هستند و برخی دیگر در شوراها و مدیریت‌های دولتی هستند و همان برنامه‌های سال ۸۸ را دنبال می‌کنند.
حسینی ادامه داد: افرادی که در فتنه ۸۸ به دنبال تضعیف نظام و تضعیف جایگاه رهبری بودند، امروز هم همین پروژه را دنبال می‌کنند
عضو شورای مرکزی جمنا، روحیه بیگانه‌ستیزی در بین مردم ایران را یکی از عوامل مهم خنثی‌کننده فتنه ۸۸ دانست و گفت: همین روحیه استکبارستیزی و بیگانه‌ستیزی مردم باعث شد تا فتنه ۸۸ خنثی شود و دشمن نتواند پروژه‌های خود را پیش ببرد. در کنار روحیه بیگانه‌ستیزی ضروری است به نقش محوری و کلیدی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران ‌اشاره کرد زیرا ایشان با نقش مهمی که در دفع فتنه ۸۸ ایفا کردند، تمام پروژه‌های دشمن خنثی شد.
وی، عامل سوم ناکام ماندن دشمن را قدرت بسیج‌کنندگی مردم دانست و گفت: حضور همیشگی مردم برای نظام یک امتیاز است و یکی از ویژگی‌های نظام ما نسبت به سایر نظام‌های جهان این است که حاکمیت در ایران از قدرت بسیج‌کنندگی بالایی برخوردار است، چیزی که در سایر کشورها وجود ندارد و این موضوع در دفع فتنه ۸۸ تاثیرگذار بوده است.
وی افزود: حماسه ۹ دی نشان‌دهنده بصیرت مردم بود و یادآوری این روز برای این است که مردم در جریان باشند که فتنه‌گران هنوز هم فعالیت دارند تا در انتخاب خود درست تصمیم بگیرند و بدانند که اگر امروز هم این فتنه‌گران فرصت فعالیت دوباره را به‌دست آورده‌اند، به خاطر رأفت و فرصتی است که نظام به آنها داده است.