kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۸۱۴
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰

مصرف بطری‌های آب‌معدنی در ادارات خراسان رضوی ممنوع شد

رئیس‌ دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی خراسان رضوی گفت: ممنوعیت استفاده از ظروف پلاستیکی یک بار مصرف و بطری‌های آب معدنی در ادارات و سازمان‌های دولتی استان از اول دی ماه امسال به اجرا گذاشته شد.

 

علی میری در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: تاکنون ممنوعیت استفاده از ظروف پلاستیکی در چند شهر کشور به صورت پراکنده انجام شده است.
وی اظهار داشت: اثرات مضر استفاده از ظروف پلاستیکی یک بار مصرف در سلامت انسان و سایر جانداران ثابت شده و علاوه‌بر مخاطرات سلامتی، اثرات زیست محیطی مختلف نیز دارد.
وی گفت: به طور مثال ریختن چای و سایر مواد غذایی داغ در لیوان و ظروف پلاستیکی باعث می‌شود منومر‌های پلاستیکی سمی و سرطان زا به داخل چای نفوذ کنند.
میری افزود: ممنوعیت ظروف پلاستیکی و بطری‌های آب‌معدنی در کارگروه سلامت و امنیت مواد غذایی استان خراسان رضوی در 27 مرداد ماه امسال به تصویب رسید که بعد از یک فرصت چند ماهه از ابتدای دی ماه عملیاتی شد.
رئیس ‌دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان خراسان رضوی ادامه داد: بر اساس این مصوبه از این پس ادارات و دستگاههای دولتی استان اجازه استفاده از ظروف یکبار مصرف و هم چنین بطری‌های آب‌معدنی را ندارند.
وی افزود: اداره کل محیط زیست به عنوان ناظر این مصوبه عمل می‌کند و عملکرد دستگاههای دولتی در این زمینه در شاخص‌های ارزیابی جشنواره سالانه شهید رجایی لحاظ خواهد شد.