kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۵۴۷
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶

نهمین جشنواره عمار با موضوع ویژه «نگاه آینده» برگزار می‌شود(اخبار ادبی و هنری)

نشست خبری نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، روز گذشته در محل پژوهشگاه رویان و با بزرگداشت مرحوم کاظمی آشتیانی، بنیانگذار این پژوهشگاه برگزار شد.



وحید جلیلی، مسئول شورای سیاستگذاری جشنواره عمار در این نشست گفت: در این دوره از جشنواره بخشی را به عنوان «نگاه آینده» به مناسبت بزرگداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی پیش‌بینی کردیم. اکنون بخشی از هنر جهان به موضوع نگاه به آینده اختصاص دارد اما این بخش در ایران بسیار ضعیف و مغفول مانده است. بخش مهمی از اختراعات غربی‌ها مرهون تخیلات هنرمندان آنهاست که برای سال‌های آینده کشورشان رویاسازی کرده‌اند و به پژوهشگران‌شان این جسارت را داده‌اند تا دست به ابداع و اختراعات بزرگی بزنند اما بخشی از سینماگران ما به جای اینکه دنبال رویاسازی باشند در پی کابوس‌سازی هستند.
نادر طالب‌زاده، دبیر جشنواره عمار نیز در این نشست خبری بیان کرد: عمار جشنواره‌ای است که هر سال قویتر از سال گذشته شده است. یکی از اهداف اصلی عمار آموزش است. اکنون شاهد حضور مهندسین سابق و در قامت فیلمسازان جدید جشنواره فیلم عمار هستیم که هر سال ویترین کارشان در جشنواره عمار به نمایش درمی‌آید.
سید رسول منفرد دبیر اجرایی نهمین جشنواره عمار نیز در این نشست خبری گفت: از شهریورماه که فراخوان این جشنواره منتشر شد تا کنون دوهزار و ۱۳۲ اثر ارسال شده است که بیشترین آثار یعنی ۸۱۲ اثر مستند هستند. آثاری در قالب فیلم داستانی، برنامه تلویزیونی، پویانمایی، کلیپ و نماهنگ، فیلمنامه، نقد و مقالات و... رسیده است.
وی درباره حضور گسترده شرکت کنندگان در نهمین جشنواره عمار هم اظهار کرد: در این دوره آثاری از دانش‌آموز تا مهندس و نخبگان و زنان خانه‌دار در جشنواره حضور دارند. همچنین علاوه بر کشورهای مختلف، در مورد روستاهای ایران هم فیلم‌هایی ساخته و ارسال شده است.
منفردزاده درباره بخش جدید جشنواره عمار، یعنی «بخش سفارش‌های مردمی» هم توضیح داد: در این بخش استقبال خوبی از طرف مردم و مراکز مردم‌ نهاد داشتیم. جوایزی که مردم به برترین آثار این‌ دوره جشنواره اعلام کرده‌اند و به برگزیدگان اهدا خواهند کرد شامل جوایز مادی و معنوی است. از تندیس تا کتاب و انگشتر و اثر هنری و حتی آموزش در جوایز دیده می‌شود. ۶۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان جایزه نقدی هم جمع‌آوری شده است و شرایط به شکلی بوده که به نظر می‌آید در دوره بعدی کل جوایز را مردم اهدا کنند.