امضای سه تفاهمنامه و 2 قرارداد سرمایهگذاری در بندر چابهار
سه تفاهم نامه و 2 قرارداد سرمایهگذاری در بندر شهید بهشتی چابهار چهارشنبه شب امضا شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: در مجموع با امضای این تفاهم نامهها و قراردادهای سرمایهگذاری سه هزار و 992 میلیارد ریال سرمایهگذاری جدید در بندر شهید بهشتی چابهار اجرایی خواهد شد.
بهروز آقایی اظهار داشت: این طرحهای سرمایهگذاری در راستای بهرهبرداری از موقعیت ترانزیتی منطقه، افزایش مبادلات منطقهای و تحقق اهداف توسعهای محور شرق و سواحل مکران در زمینه ساخت سیلوی غلات، بهرهبرداری مخازن ذخیرهسازی انواع روغن خوراکی و فرآوردههای نفتی و انبار چند منظوره کالا است. وی گفت: تکمیل این طرحها زمینهاشتغالزایی مستقیم 240 نفر را فراهم میکند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به موافقت نامههای سه جانبه ایران، هندوستان و افغانستاناشاره کرد و افزود: این اقدام ظرفیت مهمی را برای چابهار ایجاد کرده است و میتواند در آینده نقش مهمی در تکمیل زیرساختهای جاده ای، ریلی و بندری داشته باشد.
وی تصریح کرد: اتصال بندر چابهار به جاده کمربندی از اولویتهای سازمان بنادر و دریانوردی است و باید وزارت راه و شهرسازی آزادراه چابهار - زاهدان را در دستور کار قرار دهد.