kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۳۳۸
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲
حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامی:

مسئولان به جای چشم دوختن به تحفه‌های غربی بر ظرفیت‌های داخلی تکیه کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری طرح سازش با آمریکا را فکری خام و خائنانه دانست و تأکید کرد که مسئولان به جای چشم دوختن به تحفه‌های غربی بر ظرفیت‌های داخلی تکیه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی اسلامی در گفت وگو با رسا با تأکید بر اینکه ما تحت هیچ شرایطی به آمریکا اطمینان نداریم، بیان داشت: تجربه‌های گذشته نشانگر بدعهدی آمریکا است، بنابراین طبق آیات قرآن کریم موظف هستیم که کوچکترین میل و گرایشی به آن نداشته باشیم؛ آمریکا قابل اعتماد نبوده و همواره در پی آن است که ما را فریب دهد. نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی هیچ نیازی به مذاکره با آمریکا ندارد، مطرح کرد: آیا آمریکا به ما امکانات می‌دهد؟ اگر واقعاً آمریکا راست می‌گوید قطعاتی که مربوط به هواپیماهای مسافربری بوده و ده‌ها سال است که آنها را خریداری کرده‌ایم به ما تحویل دهد؛ آمریکا قطعات هواپیماهای مسافربری ما را ظالمانه و غاصبانه توقیف کرده و ادعای انبارداری می‌کند، با این حال چگونه می‌تواند به کشور منفعت برساند؟
وی اظهار داشت: چگونه می‌توان با آمریکایی سازش کرد، در حالی که همه روزه به دنبال ایجاد ترور و ناامن‌سازی مرزهای کشور بوده و علاوه‌بر تهدید ملت ایران، دشمنان کشور را تحریک می‌کند؟ آمریکا هیچ منفعتی به ما نخواهد رساند، بنابراین نباید برخی مسئولان بر انجام مذاکره و سازش با آمریکا اصرار داشته باشند، بنده تعجب می‌کنم از کسانی که می‌پندارند آمریکا به ما منفعت می‌رساند.حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامی خاطرنشان کرد: مسئولان باید به جای چشم دوختن به مائده غرب و تحفه غربی به ظرفیت‌های داخلی توجه داشته باشند.نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با ‌اشاره به اینکه حادثه تروریستی چابهار از سوی آمریکا پایه‌ریزی شده بود، گفت: امروز دشمن با مشاهده حضور هند و چین در بندر چابهار و مزیت‌های ویژه‌ای که در این بندر وجود دارد، به خشم آمده و سعی می‌کند آن محدوده را ناامن کند، بنابراین آمریکا به دنبال توسعه مملکت نبوده و هیچ منفعتی به کشور نخواهد رساند.
وی با بیان اینکه بزرگترین خدمت انقلاب اسلامی به ملت این است که ماهیت و هویت آمریکا را به تصویر کشیده است، طرح مسئله‌سازش را فکری خام و خائنانه دانست و یادآور شد: خنده‌دار است که عده‌ای از مهد حکمت و تمدن بخواهند با فردی همچون ترامپ که خودش اذعان دارد حرف هایش برای کاسبی است، پای میز مذاکره بنشیند.