kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۳۲۸
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵

بیمه سلامت هیچ‌گونه تماس تلفنی برای پوشش بیمه‌ای ندارد



مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: بیمه سلامت هیچگونه تماس تلفنی یا حضور جلوی درِ منازل شهروندان برای پوشش بیمه‌ای ندارد و بیمه شده‌ها باید مراقب باشند در این زمینه فریب افراد سودجو را نخورند.
انور اسماعیلی اظهار داشت: افرادی هستند که در قالب شرکت یا نهادهایی با ادعای ارائه خدمت به شهروندان از عنوان بیمه سلامت سوءاستفاده می‌کنند، این افراد فقط بدنبال اخاذی و سوءاستفاده از مردم هستند.
وی افزود: برخی از این افراد و یا شرکت‌ها با برقراری تماس تلفنی یا حضور جلوی درِ منزل بیمه شده‌ها در قبال دریافت وجه نقد قول ارائه برخی خدمات را به آنان می‌دهند اما پس از دریافت وجه به هیچ عنوان پاسخگو نیستند.
مدیرکل بیمه سلامت کردستان با بیان اینکه بیمه سلامت هیچ‌گونه تماس تلفنی یا حضوری برای پوشش بیمه‌ای ندارد، گفت: خدمات بیمه سلامت استان تنها از طریق 33 دفتر پیشخوان و 10 اداره بیمه سلامت به بیمه شده‌ها ارائه می‌شود و هیچ کس دیگری اجازه اطلاع‌رسانی در این زمینه را ندارد.
وی از بیمه شده‌ها خواست فریب این افراد را نخورند و در صورت وجود چنین مشکلی و یا داشتن هرگونه پیشنهاد و انتقاد دیگری در زمینه بیمه سلامت با شماره 1666 تماس گرفته و آن را مطرح کنند.
اسماعیلی اظهار داشت: با راه‌اندازی سامانه 1666 علاوه‌بر اینکه کارشناسان بصورت 24 ساعته پاسخگوی تماس‌های مردم هستند، بیمه شده‌ها می‌توانند دوشنبه هر هفته از ساعت 10 تا 11 صبح به صورت مستقیم مشکلات و درخواست‌های خود را با مدیرکل بیمه سلامت استان مطرح کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون 110 هزار نفر از جمعیت استان زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند، افزود: بیشترین جمعیت زیر پوشش ما مربوط به صندوق بیمه روستایی با 600 هزار نفر است ضمن اینکه تمام فعالیت‌ها و خدمات برای این افراد به صورت رایگان انجام می‌شود.
مدیرکل بیمه سلامت با بیان اینکه همچنین 370 هزار نفر از جمعیت استان از بیمه همگانی بهره مند هستند، تاکید کرد: این تعداد در گذشته زیر پوشش هیچ بیمه‌ای نبودند و اکنون به صورت رایگان صاحب دفترچه بیمه سلامت ایرانیان شده‌اند.