kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۳۰۴
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱

خواندنی از ورزش ایران


 
  *اردوی تیم ملی سابر مردان از امروز با حضور 8 شمشیرباز در در تهران آغاز و به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت. سابریست‌های کشورمان خود را برای حضور در مسابقات کلاس A در ورشوی لهستان آماده می‌کنند. این مسابقات از 10 بهمن ماه آغاز خواهد شد.گفتنی است، مصدومیت مجتبی عابدینی، کاپیتان سابر کشورمان بر طرف شده و او از مرحله قبل اردوها تمرینات خود را آغاز کرده است‌.وی به دلیل مصدومیت نتوانست در مسابقات الجزایر شرکت کند.
*بیست و هفتمین دوره جام بین‌المللی فجر، گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران از ۱۶ تا ۲۲ بهمن در محل فدراسیون شطرنج برگزار می‌شود.طی روزهای گذشته فدراسیون شطرنج از ورزشکاران ۴۰ کشور خارجی برای حضور در این رقابت‌ها دعوت به عمل آورده که پیش‌بینی می‌شود در مجموع ۶۰۰ شطرنج‌باز ایرانی و خارجی به رقابت با یکدیگر بپردازند.مسابقات در سه جدول استادان، بازیکنان آماتور و نوجوانان برگزار خواهد شد.آرکادی دورکوویچ رئیس‌فدراسیون جهانی شطرنج مهمان ویژه این مسابقات است که در زمان برگزاری مسابقات به تهران سفر می‌کند. دورکوویچ روس از نزدیکان ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور و دیمیتری مدودف نخست وزیر روسیه است.لازم به یادآوری است که جایزه نقدی در نظر گرفته شده برای این رقابت‌ها ۲۰ هزار یورو است.
*مرحله اول اردوی آماده سازی تیم ملی کاراته بانوان بزرگسال برای حضور در لیگ جهانی فرانسه از روز جمعه ۷ دی ماه با حضور ۵ بازیکن آغاز می‌شود. از سوی ستاره موسوی، سرمربی تیم ملی کاراته بانوان سارا بهمنیار، طراوت خاکسار، رزیتا علیپور، شیما آل سعدی و حمیده عباسعلی به اولین مرحله اردوی آماده سازی برای حضور در لیگ جهانی کاراته وان فرانسه فراخوانده شدند.