kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۳۰۳
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰

حوادث کوتاه از کشور


      
      پلمب واحدهای آلاینده زیست محیطی
تبریز – خبرنگار کیهان: رئیس‌اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تبریز از پلمب پنج واحد متخلف و آلاینده زیست محیطی در چرمشهر این شهرستان خبر داد.
«شهنام ‌اشتری» اعلام کرد: پس از چندین مرتبه صدور اخطاریه کتبی به واحدهای آلاینده زیست محیطی، این واحدهای متخلف با حکم قضایی پلمب شدند.
وی گفت: مسئولان شهرک چرمشهر باید نظارت کافی بر واحدهای فعال در این شهرک را داشته باشند تا پساب و پسماندهای این واحدها به درستی مدیریت شود.
جاسازی تریاک زیر سنگ آهن
اصفهان – خبرنگار کیهان : سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف تریاک که زیر بار سنگ آهن جا سازی شده بود، خبر داد.
سرهنگ «غلامحسین صفری» گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان و شهرستان «شاهین شهر» مطلع شدند فردی در حال انتقال محموله‌ای افیونی از شرق کشور به مقصد تهران است که بلافاصله وارد عمل شدند.
وی خاطر نشان کرد: کامیون کشنده این سوداگر مرگ در یکی از عوارضی‌های استان اصفهان شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه و ضربتی متوقف شد.
سرهنگ صفری ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودرو 487 کیلو تریاک که به طور ماهرانه‌ای زیر بار سنگ آهن جاساز شده بود، کشف کردند.
سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان در پایان از دستگیری یک سوداگر مرگ در این رابطه خبر داد.
قاچاق سوخت
زاهدان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان سراوان از کشف گازوئیل قاچاق قبل از رسیدن به مقصددر این شهرستان خبر داد.
سرهنگ احمد آذرکیش، گفت: یکی از تیم‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز این فرماندهی هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور «خاش - سراوان» به یک دستگاه تریلی‌تانکردار مشکوک شدند.
وی افزود: ماموران پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۲۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و فاقد هر گونه مجوز حمل کشف کردند.
کشف پرندگان کمیاب
تایباد – خبرنگار کیهان: رئیس‌اداره حفاظت محیط زیست تایباد گفت: نیروهای مرزبانی مستقر در پاسگاه ایست و بازرسی 17 شهریور حین کنترل مسافران خروجی به افغانستان هشت قطعه پرنده تاکسیدرمی شده کشف کردند.
سید علی قیصری افزود: این تعداد پرنده تاکسی‌درمی شده از نوع گونه جانوری اکراس سیاه، صدف خوار، اگرک بزرگ، قرقاول، گاوچرانک، حواصیل زرد، اردک اهلی و هد هد می‌باشد.
وی اظهار داشت: این گونه‌ها از نوع پرندگان وحشی عادی ایران است که قرار بود توسط یک تبعه افغانستانی از طریق مرز دوغارون به کشور افغانستان انتقال داده شود.
مواد مخدردر زانتیا
یزد – خبرنگار کیهان: رئیس‌پلیس مبارزه با مواد مخدر استان یزد گفت: 234 کیلوگرم ماده مخدر ، هنگام گشت‌زنی و کنترل محورهای مواصلاتی از یک دستگاه زانتیا کشف شد.
سرهنگ محمد حسین ستوده نیا افزود: این مقدار ماده مخدر هنگام گشت‌زنی و کنترل محورهای مواصلاتی از یک دستگاه زانتیا که از شرق کشور بارگیری و قصد انتقال به پایتخت را داشت بدست آمد.
وی اضافه کرد: در این زمینه دو متهم دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند.
محکومیت قاچاقچی سوخت
اصفهان – خبرگزاری صدا و سیما : مدیرکل تعزیرات حکومت استان اصفهان گفت: قاچاقچی سوخت در اصفهان به پرداخت بیش از یک میلیارد و 850 میلیون ریال جریمه در حق صندوق دولت محکوم شد.
غلامرضا صالحی افزود: پرونده کشف 33 هزار و 100 لیتر سوخت قاچاق از کامیون اسکانیا در جاده فرودگاه اصفهان به تعزیرات حکومتی اصفهان ارسال شد.
وی اضافه کرد: پس از احراز تخلف قاچاق سوخت، محموله به نفع دولت ضبط و متهم به پرداخت جریمه در حق صندوق دولت محکوم شد.
دستگیری زمین خوار
ساری – خبرنگار کیهان: جانشین فرمانده انتظامی مازندران گفت: یک هزار و ۹۰۰ متر زمین از اراضی ملی به ارزش هفت میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال در شهرستان رامسر کشف شد.
  سرهنگ حسن مفخمی افزود: پلیس متهم را که با محصور کردن ۱۹۰۰ متر از زمین‌های ملی در شهرستان رامسر آن را در تصرف خود در آورده بود، شناسایی و دستگیر کردند.
وی اضافه کرد: با هماهنگی مرجع قضائی و حضور عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی شهرستان رامسر، در یک عملیات منسجم زمین‌های تصرف شده از ید متهم خارج و حصار ایجاد شده در اطراف آن تخریب شد.
کشف تریاک
قم – فارس: جانشین فرماندهی انتظامی استان قم از انهدام باند تهیه و توزیع مواد مخدر و کشف بیش از 383 کیلوگرم تریاک در استان خبر داد.
صیاد درویشی، گفت: در تحقیقات ماموران مشخص شد فردی قصد داشته مقادیر قابل توجهی موادمخدر از نوع تریاک را به همراه برادرش از یکی از استان‌های مرکزی با استفاده از سه دستگاه خودروی سواری به منزل خود واقع در محل معلوم، منتقل کنند.
وی افزود: با هوشیاری ماموران سه دستگاه خودروی پژو پارس، زانتیا و پراید در این ارتباط شناسایی و توقیف شد.
وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از خودروی زانتیا، 328 کیلو و 250 گرم مواد مخدر از نوع تریاک در قالب 33 بسته 10 کیلوگرمی کشف کردند.
جانشین فرماندهی انتظامی استان بیان داشت: در بازرسی از منزل متهمان نیز 54 کیلو و 900 گرم تریاک در قالب سه بسته 10 کیلوگرمی و آلات و ادوات استعمال مواد مخدر به همراه 9 قبضه چاقو کشف شد.
برخورد وانت با ايسوزو
سرویس شهرستانها: رئيس پليس راهور استان فارس، گفت: بر اثر برخورد يك دستگاه تويوتا وانت با يك دستگاه ايسوزو در «گلستان شمالي» شهرستان شيراز، دو نفر كشته و يك نفر مجروح شدند.
سرهنگ «مصطفي عباسي» افزود: در این حادثه که به واژگونی تویوتا وانت منجر شده بود، راننده و يكي از سرنشينان بر اثر شدت جراحات وارده، جان خود را از دست داد و سرنشين ديگر مجروح و به بيمارستان انتقال شد.
وی اضافه کرد: علت وقوع اين حادثه از سوی کارشناسان، عدم توانايي راننده در كنترل وسيله نقليه ناشي از تخطي از سرعت و نقص معبر ناشي از نصب سيستم روشنايي توسط شهرداري اعلام شد.
آتش سوزی در قطار
ساری – باشگاه خبرنگاران جوان: مدیرکل راه آهن شمال گفت: موتورخانه یک قطار باری در ساری دچار آتش سوزی شد.
گران پاشا، افزود: این آتش سوزی در موتور خانه دیزل یک دستگاه قطار باری در محدوده پل ذغال‌چال ساری اتفاق افتاد.
وی با بیان اینکه موتور خانه‌های قطار‌های دیزلی به دلیل آغشته بودن به روغن و سیم هر از چندگاهی دچار حریق می‌شوند افزود: این قطار هیچ آتش‌سوزی، سانحه یا برخورد منجر به آتش سوزی نداشت و آتش سوزی ناشی از جرقه‌هایی بود که در داخل دیزل اتفاق افتاد.
ناکامی سارق بانک
گرگان – خبرگزاری صدا و سیما : فرمانده انتظامی گلستان گفت: سارق سابقه دار حین سرقت از بانک در دام پلیس گرفتار شد.
سرتیپ علی اکبر جاویدان افزود: اين سارق سابقه‌دار که قصد برش نرده‌های یک بانک و سرقت از آن را داشت پس از اعلام مردمی به پلیس 110 و اعزام ماموران به محل اعلام شده  دستگیر شد. وی افزود: فرد دستگیر شده سابقه سرقت از بانک و خرید و فروش اسلحه نیز دارد.
انهدام باند مواد مخدر
سرویس شهرستانها : فرمانده دریابانی بوشهر از کشف مواد افیونی در این بندر خبر داد.
سرتیپ «ولي اله رضايي نژاد» گفت: دریابانی کنگان با همکاری مأموران انتظامي، موفق به متلاشی کردن یک باند قاچاق مواد مخدر شدند.
وي افزود: قاچاقچيان قصد داشتند با دو فروند شناور مقادیر قابل توجهی مواد مخدر را به ساحل بندرکنگان منتقل کنند که سرانجام در حلقه عملياتي و اطلاعاتي دريابانان گرفتار شدند و در دستیابی به اهداف شوم شان ناکام ماندند.
وی اضافه کرد: دریابانان در این عملیات ضمن توقیف دو فروند شناور و دستگیری چهار قاچاقچی، موفق به کشف 600 کیلوگرم تریاک از سوداگران مرگ شدند.