kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۲۴۹
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸

افزایش 100 درصدی اعدام‌ها در دوران بن‌سلمان

بر خلاف شعارهای اصلاحگرایانه محمدبن ‌سلمان، گزارش‌ها از افزایش 100 درصدی اعدام‌ها در دوران ولیعهد سعودی خبر می‌دهد.

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در دو سال گذشته با رونمایی از سند چشم‌انداز 2030 تلاش زیادی داشته تا خود را با عنوان یک اصلاحگر معرفی کند. اما این شعار وی تنها برای فریب افکار عمومی بوده و اقدامات بن سلمان نشان‌دهنده غیرواقعی بودن این شعارها است. به عنوان مثال قتل فجیع جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی به تنهایی برای نابودی اصلاحات بن سلمان کفایت می‌کند، چرا که بنابر اعلام سازمان سیا و همچنین کنگره آمریکا، بن سلمان عامل اصلی این قتل بوده است. اکنون اخبار مربوط به اعدام‌ها در عربستان بار دیگر فریب بزرگ بن‌ سلمان در طرح اصلاحاتش را روشن‌تر می‌کند.
آمار و ارقام جدید نشان می‌دهد تعداد اعدام‌ها در عربستان از زمان انتخاب «محمد بن سلمان» به عنوان ولیعهد سعودی دو برابر شده است. آمار اعدام در هشت ماه اول پس از به قدرت رسیدن بن سلمان افزایش قابل توجهی داشته است.
به گزارش ابنا، موسسه حقوق بشر «رپریو» مستقر در انگلیس اعلام کرد 133 اعدام از ژوئن(خرداد) 2017 تا مارس(اسفند) 2018 در عربستان اجرا شده است که این رقم در 8 ماه قبل از تصدی بن سلمان 67 مورد بود. کارگران خارجی عمدتا از جنوب آسیا در بین اعدامی‌ها در عربستان در سال 2018 هستند. این موسسه حقوق بشر اعلام کرده حدود 700 نفر در عربستان از سال 2014 تاکنون اعدام شده‌اند.