kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۸۰۴
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳

دست دلالان از فوتبال قطع می‌شود؟! (نکته ورزشی)



  سرویس ورزشی-
در شماره روز گذشته کیهان (22076 - دوشنبه 26 آذرماه)  گزارشی در تشریح فعالیت‌های فدراسیون فوتبال علیه دلالان به چاپ رسید. در قسمتی از این گزارش آمده بود: «حساسیت فدراسیون فوتبال نسبت به فعالیت برخی دلالان و واسطه‌های غیررسمی از شش ماه قبل بیشتر شد تا جایی که طی این مدت رفتار و حرکات این افراد زیر ذره‌بین قرار گرفته است. نتیجه بررسی‌های ابتدایی به آنجا ختم شد که در وهله نخست 32 دلال به مراجع قضایی احضار شدند که در میان آنها نام افراد شناخته شده از جمله یکی از کارشناسان تلویزیونی که معرف حضور اهالی فوتبال است، دیده می‌شود. به غیر از این آقای کارشناس، نام یکی از افراد نزدیک به سرمربی شناخته شده فوتبال کشورمان هم در لیست مذکور مشاهده می‌شود.»
این گزارش بازتاب بسیاری نزد خوانندگان عزیز کیهان داشت تا جایی که روز گذشته برخی از آنها ضمن تماس با سرویس ورزشی کیهان اطلاعاتی را در خصوص برخی دلالان فوتبال به ویژه فوتبال پایه ارایه کردند.
به عنوان نمونه یکی از خوانندگان در تماس با دفتر روزنامه عنوان داشت: «چندی قبل پسرش را در یکی از مدارس فوتبال شرق تهران ثبت نام کرد. در این مدت آقای دلالان که در قامت مربی ظاهر شده بود 12 میلیون تومان از وی دریافت کرده تا زمینه انتقال پسرش را به یکی از تیم‌های مطرح پایتخت فراهم کند اما نه تنها این اتفاق رخ نداده بلکه آقای دلال پس از مدتی غیبش زده و دیگر خبری از او نشد»
این فرد مدعی گردید پس از بررسی‌های فراوان متوجه شده دلال مذکور در دادگاه حکیمیه شهید مدرس و دادگاه شهید مطهری یافت آباد سه پرونده قضایی دارد.
یکی دیگر از خوانندگان روزنامه نیز در تماس خود مدعی شد که ساکن گرگان بوده و فریب وعده‌های یکی از دلالان را خورده تا جایی که مجبور شده پول عمل جراحی مادرش را به یکی از دلالان بدهد تا شاید زمینه حضورش را در یکی از تیم‌های تهرانی فراهم کند.
این دست صحبت‌های علاقه‌مندان به ورزش که تعدادشان کم نیست و قربانی جریان دلالی در فوتبال هستند، نشان‌دهنده گسترش فعالیت دلالان در چند سال اخیر است. امید می‌رود کار خوبی که فدراسیون فوتبال آغاز کرده با قدرت ادامه یابد و تنها معطوف به لیگ برتر یا لیگ دسته یک نباشد، بلکه تمام ابعاد فوتبال از جمله فوتبال پایه را در نظر گیرد تا شاید در نهایت دست دلالان و باج‌گیران از ورزش کوتاه شود.
این تاکید از آن جهت است که چند سال قبل ( سال 89-88) طی کمتر از دو ماه تعدادی از دلالان که فعالیت مطبوعاتی نیز داشتند دستگیر شدند ولی بعد از مدتی بدون آنکه نتیجه خاصی حاصل شود نه تنها تمام این افراد آزاد شدند بلکه یکی از آنها سر از تلویزیون درآورد و چندین و چند برنامه زنده را روی آنتن برد!