استاندار:
شهرهای شمالی استان اردبیل در مسیر راهآهن قرار میگیرند
استاندار اردبیل گفت: تمام شهرستانهای شمالی استان در اجرای طرح راهآهن اردبیل - پارسآباد تحت پوشش قرار گرفته و در مسیر راهآهن قرار میگیرند.
اکبر بهنامجو افزود: مطالعات اولیه راه آهن اردبیل- پارسآباد با توجه به تبدیل آن از ملی به استانی تسریع شده و تا هفت، هشت ماه آینده تکمیل میشود.
وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح 30 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است، بیان کرد: نقطه اتصال راه آهن اردبیل- پارسآباد به خطآهن سراسری جمهوری آذربایجان هنوز مشخص نشده و در این زمینه کوتاهترین و مناسبترین نقطه انتخاب خواهد شد.
وی به روند خوب طرح راه آهن اردبیل - میانهاشاره کرد و افزود: با تزریق اعتبار مناسب عملیات اجرایی این طرح سرعت گرفته و در موعد مقرر به پایان خواهد رسید.
استاندار اردبیل همچنین به کمبود جادههای بزرگراهی در استان اشاره کرد و گفت: با وجود کاهش سالانه 10 درصد اعتبارات سال آینده دست کم باید 35 کیلومتر بزرگراه در استان احداث شده و این میزان در سالهای آتی به 70 کیلومتر برسد.
بهنامجو همچنین به موضوع منطقه آزاد تجاری، صنعتی اشاره کرد و گفت: انتظار میرود مشکل ایجاد شده در زمینه تصویب نهایی مناطق آزاد از جمله اردبیل با همکاری مجلس و شورای نگهبان تا پایان سال رفع شود.
با توجه به وجود زیر ساختهای مناسب تجاری در بیله سوارو مراودات مناسب اقتصادی با جمهوری آذربایجان این شهرستان یکی از مناطق با اهمیت در زمینه فعال سازی منطقه آزاد خواهد بود.
مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل هم گفت: مطالعه راه آهن اردبیل- پارسآباد در حال انجام است و همانند طرح راه آهن اردبیل- میانه با فایناس داخلی اجرا میشود.
محبوب حیدری افزود: مطالعات این طرح توسط مشاور شروع شده و قرار است تمامی منطقه مغان از جمله شهرستان بیله سوار را تحت پوشش قرار دهد.
وی بیان کرد: نقطه اتصال این خط آهن به جمهوری آذربایجان در حال رایزنی با کشور همسایه بوده و با مطالعات کارشناسی تعیین خواهد شد.
او اظهار داشت: همچنین در حال رایزنی با قرارگاه خاتمالانبیاء هستیم تا در این پروژه مهم مشارکت داشته باشد.
حیدری با اشاره به وضعیت نه چندان مناسب منطقه مغان از لحاظ جادههای ارتباطی گفت: مطالعات جهت 2 بانده شدن جادههای مغان انجام شده و قرار است عملیات اجرایی آن بزودی در 2 قطعه به طول پنج کیلومتر از گرمی به سمت بیله سوار و 7/5 کیلومتر از بیله سوار به گوگ تپه پس از تعیین پیمانکار شروع شود.
وی اضافه کرد: در 20 سال گذشته، تنها 150 کیلومتر در استان بزرگراه ساخته شده اما با برنامهریزی انجام گرفته قرار است جهت ساخت بیشتر بزرگراه از ظرفیتهای بخش خصوصی استفاده بیشتری شود.
اکبر بهنامجو افزود: مطالعات اولیه راه آهن اردبیل- پارسآباد با توجه به تبدیل آن از ملی به استانی تسریع شده و تا هفت، هشت ماه آینده تکمیل میشود.
وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح 30 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است، بیان کرد: نقطه اتصال راه آهن اردبیل- پارسآباد به خطآهن سراسری جمهوری آذربایجان هنوز مشخص نشده و در این زمینه کوتاهترین و مناسبترین نقطه انتخاب خواهد شد.
وی به روند خوب طرح راه آهن اردبیل - میانهاشاره کرد و افزود: با تزریق اعتبار مناسب عملیات اجرایی این طرح سرعت گرفته و در موعد مقرر به پایان خواهد رسید.
استاندار اردبیل همچنین به کمبود جادههای بزرگراهی در استان اشاره کرد و گفت: با وجود کاهش سالانه 10 درصد اعتبارات سال آینده دست کم باید 35 کیلومتر بزرگراه در استان احداث شده و این میزان در سالهای آتی به 70 کیلومتر برسد.
بهنامجو همچنین به موضوع منطقه آزاد تجاری، صنعتی اشاره کرد و گفت: انتظار میرود مشکل ایجاد شده در زمینه تصویب نهایی مناطق آزاد از جمله اردبیل با همکاری مجلس و شورای نگهبان تا پایان سال رفع شود.
با توجه به وجود زیر ساختهای مناسب تجاری در بیله سوارو مراودات مناسب اقتصادی با جمهوری آذربایجان این شهرستان یکی از مناطق با اهمیت در زمینه فعال سازی منطقه آزاد خواهد بود.
مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل هم گفت: مطالعه راه آهن اردبیل- پارسآباد در حال انجام است و همانند طرح راه آهن اردبیل- میانه با فایناس داخلی اجرا میشود.
محبوب حیدری افزود: مطالعات این طرح توسط مشاور شروع شده و قرار است تمامی منطقه مغان از جمله شهرستان بیله سوار را تحت پوشش قرار دهد.
وی بیان کرد: نقطه اتصال این خط آهن به جمهوری آذربایجان در حال رایزنی با کشور همسایه بوده و با مطالعات کارشناسی تعیین خواهد شد.
او اظهار داشت: همچنین در حال رایزنی با قرارگاه خاتمالانبیاء هستیم تا در این پروژه مهم مشارکت داشته باشد.
حیدری با اشاره به وضعیت نه چندان مناسب منطقه مغان از لحاظ جادههای ارتباطی گفت: مطالعات جهت 2 بانده شدن جادههای مغان انجام شده و قرار است عملیات اجرایی آن بزودی در 2 قطعه به طول پنج کیلومتر از گرمی به سمت بیله سوار و 7/5 کیلومتر از بیله سوار به گوگ تپه پس از تعیین پیمانکار شروع شود.
وی اضافه کرد: در 20 سال گذشته، تنها 150 کیلومتر در استان بزرگراه ساخته شده اما با برنامهریزی انجام گرفته قرار است جهت ساخت بیشتر بزرگراه از ظرفیتهای بخش خصوصی استفاده بیشتری شود.