kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۴۱۷
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲

روایتی از واکنش مرحوم دالوند به برخورد تلخ شبه‌روشنفکرها(اخبار ادبی و هنری)

یک استاد گرافیک و هنرهای تصویری نوشت: مرحوم دالوند که طی سال‌های اخیر در تاختن به هنر غربزده آرام نداشت، در واکنش به تلخی‌های شبه روشنفکران می‌گفت، هر آنچه لازم است تقدیم انقلاب می‌کنم.

مسعود نجابتی، مدیرکل جشنواره هنرهای تجسمی مقاومت در یادداشتی به بهانه درگذشت احمدرضا دالوند، هنرمند گرافیست و تصویرساز نوشت: شهامت استاد احمدرضا دالوند ستودنی بود. رُک و با صراحت سخن می‌گفت و این اواخر در تاختن به هنرمندان غربزده و ادا و اطوارهای روشنفکرانه و رشد قارچ‌گونه گالری‌ها، لحظه‌ای آرام نداشت. بسیار مؤدب بود و زبانش از خشونت عاری، اما برای بسیاری تلخ و گزنده.
وی همچنین، یکی از نوشته‌های مرحوم دالوند، در واکنش به برخوردهای منفی شبه روشنفکران با وی را این گونه روایت کرده است: «بسم‌الله. سلام. مدتی است متوجه واکنش‌های منفی از سوی برخی اهل رسانه نسبت به خودم شده ام. برخوردهای سرد. بی‌اعتنایی و برائت از دالوند را دارم به عینه می‌بینم... در جنگ نرم آبرو که سهل است هر آنچه لازم است تقدیم انقلاب می‌کنم. اما اینان که اهالی رسانه‌اند و اغلب دانسته و گاهی ندانسته در شمار خائنان صف می‌بندند، سعی دارند تا مرا به انفعال بکشانند. نمی‌دانند که هر روز به درگاه خداوند تکرار می‌کنم: صراط الذین انعمت علیهم غیرالمغضوب علیهم و لاالضالین.توکل به خدای بزرگ.»