kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۱۱۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷
ورود وزیر ورزش به اتفاقات اخیر فوتبال

رئیس ‌فدراسیون مشکلی برای ماندن ندارد مجمع عمومی درباره هیئت‌رئیسه تصمیم می‌گیرد

وزیر ورزش و جوانان در تازه‌ترین صحبت‌های خود با بیان اینکه رئیس‌فدراسیون فوتبال ایران مشکلی برای ادامه کار در فدراسیون فوتبال ندارد، گفت: برای سایر بازنشستگان این فدراسیون مجمع تشکیل می‌شود.
سرویس ورزشی-

پس از آنکه مشکل مهدی تاج برای ماندن در ریاست فدراسیون فوتبال حل شد، اعضای بازنشسته هیئت‌رئیسه حاضر به کناره‌گیری از مسئولیت‌شان نشدند تا اوضاع رئیس‌فدراسیون فوتبال پیچیده شود. اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال که علی کفاشیان و حیدر بهاروند از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین افراد آن هستند پس از نشست‌های متعددی که در این مورد داشتند در نهایت تاکید کردند که برای تعیین تکلیف منتظر اعلام نظر وزیر ورزش هستند. این اظهار نظر هیئت‌رئیسه توپ را به زمین وزارت ورزش انداخت تا تکلیف رفتن یا ماندن آنها به خاطر بازنشستگی را مشخص کند. با این حال طبیعی بود که وزیر و وزارتخانه برای اینکه شائبه دخالت دولت در امور فوتبال ایجاد نشود، نخواستند پاسخی به درخواست فدراسیون فوتبال بدهند.
این ماجرا تا آنجا ادامه داشت که تاج رئیس ‌فدراسیون فوتبال هم برای دو روز در محل کار خود حاضر نشد، همین موضوع و اطلاع وزیر ورزش از عواقب احتمالی غیبت رئیس‌فدراسیون فوتبال، سلطانی فر را مجاب کرد که بالاخره درباره بازنشستگان فدراسیون فوتبال اظهار نظر کند.
وزیر ورزش در تازه‌ترین اظهار نظرش در این باره گفت: «آقای تاج که تلاش خوبی داشتند و از جانبازان دوران دفاع مقدس هستند با استفاده از ماده 60 قانون جامع خدمات ایثارگران می‌تواند به کار خود در فدراسیون ادامه دهد و این موضوع در حال پیگیری و انجام مراحل اداری و اجرایی است و در مورد سایر بازنشستگان فدراسیون هم تغییراتی را در دبیرکلی شاهد بودیم که جا دارد از زحمات دلسوزانه آقای ساکت تشکر کنم و درباره سایرین هم به زودی مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در چارچوب اساسنامه تصمیمات مقتضی و قانونی راخواهد گرفت، ولی در هرصورت از همه انتظار دارم منافع ملی را رعایت کنند. »
وزیر ورزش و جوانان درباره تکریم پیشکسوتان و برخورد رسانه‌ها با موضوع قانون منع بکارگیری بازنشستگان گفت: نیروهایی که امروز با شدیدترین الفاظ و نقدها درباره آنها به دلیل بازنشسته بودن یاد می‌شود در واقع نیروهای سازنده و پیشران برنامه‌های کشور در سال‌های گذشته هستند و نباید با خاطری مکدر از بدنه اجرایی ورزش کشور جدا شوند و ناسپاس باشیم. سلطانی‌فر افزود: ما در کنار نیروی جوانی و باز شدن حلقه‌های مدیریت ورزش کشور به تجربه‌های ذی قیمت آنها نیاز داریم و بازنشستگان بهترین ثمره زندگی خود یعنی جوانی خویش را برای موفقیت نظام و سربلندی کشور به کار گرفته‌اند و امنیت و عزت امروز ایران ماحصل این تلاش‌های ارزشمند بوده است. تکریم و احترام آنها بر همه ما واجب است.
جلسه وزیر ورزش با تاج
این البته تمام ماجرا نبود، گویا وزیر ورزش صبح یکشنبه تاج را به وزارتخانه فرا خوانده و در نشستی میان رئیس‌فدراسیون فوتبال و سلطانی‌فر، تاج موارد مد نظر را مطرح کرده و پس از این جلسه به محل کارش برگشت تا اوضاع فوتبال آرام شود.
یک مقام مسئول در فدراسیون فوتبال درباره خروجی این جلسه به خبرگزاری مهر گفت: «پس از برگزاری این نشست و توافق مهدی تاج با وزارت ورزش، موضوع ارسال نامه تعلیق منتفی شده و قرار است امور فوتبال به خاطر آرامش تیم ملی به شرایط عادی بازگردد.»
گویا یکی از توافقات صورت گرفته بین وزارت ورزش و مهدی تاج تعیین تکلیف اعضای هیئت رئیسه ‌در مجمع فدراسیون است که باید اوایل دیماه برگزار شود. براین اساس اعضای بازنشسته هیئت‌رئیسه تا روز مجمع به کارشان ادامه خواهند داد تا اعضای مجمع تکلیف ماندن یا رفتن‌شان را مشخص کنند.
اتفاقات اخیر و صحبت‌های تازه سلطانی‌فر نشان‌دهنده رویکرد دستگاه ورزش نسبت به بازنشستگان فوتبال بود، رویکردی که خروجی آن ابقای تاج و جدایی بازنشسته‌های فوتبال است. علی کفاشیان، فریدون اصفهانیان، محمود اسلامیان، حیدر بهاروند و کاظم طالقانی 5 عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون به علاوه چند رئیس ‌دپارتمان و کمیته که بازنشسته هستند با شرایط کنونی باید سمت خود را ترک کنند.
انتظاری که از رئیس ‌فدراسیون فوتبال می‌رود
از آنجایی که بحث بازنشستگی و احتمال تعلیق فوتبال در آستانه جام ملت‌های آسیا به دغدغه اصلی فوتبال‌دوستان در روزهای اخیر تبدیل شده، حالا که ماندن تاج از سوی وزارت ورزش بلامانع عنوان شده، حداقل انتظار اهالی فوتبال این است که تاج برنامه‌ای را که وزیر ورزش در نظر گرفته، بپذیرد و بدون پافشاری روی ماندن اعضای بازنشسته هیئت‌رئیسه، کار خود را در راستای پیشرفت و موفقیت فوتبال دنبال کند.