kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۹۰۹۷
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵

اخبار کوتاه

آلودگی هوا در شهرهای پرجمعیت
و صنعتی تا پنجشنبه
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا روز پنج‌شنبه در شهرهای پرجمعیت و صنعتی افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا، پدیده غالب پیش‌بینی می‌شود.
امکان استعلام فوری بدهی طرح ترافیک پایتخت فراهم شد
بنا بر اعلام معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، امکان استعلام فوری بدهی طرح ترافیک در سامانه تهران من (my.tehran.ir ) فراهم شد.
تور رایگان ری‌گردی به‌ مناسبت ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
فارس- به ‌مناسبت ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ری با همکاری شهرداری منطقه 20، از 21 الی 23 آذر اقدام به برگزاری تور رایگان ری‌گردی می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این تور و کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 33747090 و 55972118 تماس بگیرند.
بی‌خبری نیمی از افراد مبتلا
به دیابت نوع 2 از بیماری خود
فارس- مدير عامل انجمن ديابت با بیان اینکه نیمی از افراد مبتلا به دیابت نوع دو از بیماری خود اطلاعی ندارند، گفت: با اقدامات ساده پیشگیری، نظیر کاهش وزن، نکشیدن سیگار، کنترل فشارخون و چربی خون بالا و نیز ۳۰ دقیقه ورزش روزانه از ۸۰ درصد موارد ابتلا به دیابت نوع دو جلوگیری می‌شود.
دستور وزیر
 برای ارتقا ستاد اقامه نماز آموزش‌وپرورش
وزارت آموزش و پرورش- سید محمد بطحائی طی نامه‌ای به معاونت پرورشی و فرهنگی، دستور ارتقای ستاد اقامه نماز به شورای عالی نماز با مسئولیت مستقیم وزیر و عضویت همه معاونت‌ها و واحدهای مربوطه را صادر و بر رفع موانع و محدودیت‌های توسعه و ترویج فرهنگ نماز تأکید کرد.
رشد فزاینده سالمندی در ۱۰ سال اخیر
فارس- رئیس ‌سازمان بهزیستی کشور گفت: در 10 سال اخیر رشد سالمندی حدود 3/2 درصد و رشد جمعیت 1/2 درصد بوده است که این امر نشان می‌دهد با پدیده سالمندی مواجه‌ایم و طبق آمارها در گروه اول کشورهای دارای سالمند هستیم.
کاهش آمار طلاق در کشور
خبرگزاری صدا و سیما- رئیس ‌سازمان امور اجتماعی کشور گفت: میزان طلاق در کشور ظرف سه، چهار سال اخیر ثابت بوده و حتی در برخی مواقع کاهش داشته است، در واقع به ازای هر هزار زن متاهل میزان طلاق 0/2 درصد کاهش داشته یعنی آمار طلاق از 8/4 درصد به 8/2 درصد رسیده است.
کمبود جدی تخت بیمارستانی در تهران
خبرگزاری صدا و سیما- رئیس‌ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در تامین تخت بیمارستانی و بیمارستان‌های مدرن برای شهروندان تهرانی، کمبود جدی وجود دارد به حدی که در شهر و استان تهران محرومیت از برخی استان‌های کشور حتی استان‌های دور افتاده نیز بیشتر است.
انتقاد معاون دادستان کل کشور از ستاد تنظیم بازار
میزان- معاون قضایی دادستان کل کشور با انتقاد از عملکرد ستاد تنظیم بازار در عدم اعلام قیمت محصولات لبنی، گفت: متاسفانه ستاد تنظیم بازار قیمت‌های متعادل را گرفته است، اما قیمت‌های مصوب را اعلام نمی‌کند و این کار باعث تشدید بی‌ثباتی‌ها در بازار لبنیات می‌شود.
سرقت‌های مسلحانه‌ 2 برادر سابقه دار در پوشش مامور
ایسنا- دو برادر سابقه‌دار که در پوشش مأمور و تهدید سلاح گرم با زدن دستبند به طعمه‌ها و سوار کردن آنها در خودرو اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه، کارت‌های بانکی، وجه نقد و... می‌کردند توسط مأموران پلیس آگاهی تهران بزرگ، دستگیر شدند.