kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۵۸۵
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴
به میزبانی دامغان

تجلیل از 8 مبارز کشورهای اسلامی در همایش «مجاهدان در غربت»

مراسم بزرگداشت «مجاهدان در غربت» با حضور 120 تن از اندیشمندان و فرهیختگان ایرانی و 28 کشور اسلامی در دانشگاه دامغان برگزار شد.



دامغان- خبرنگار کیهان:

در این مراسم اندیشمندان کشورهای اسلامی مسیر اشاعه تفکر بیداری اسلامی و اهداف جبهه مقاومت را تشریح کردند. سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان مقدس رضوی به این مراسم پیام‌های جداگانه‌ای فرستادند و یاد و  خاطره شهدای «مجاهد در غربت» را گرامی داشتند. جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم گفت: بیرق جهاد و مجاهدت در راه دفاع از اسلام، اعتبار و منزلت مسلمانان را در کشور اسلامی برافراشته است. سردار سلامی با بیان اینکه مسلمانان در حال بازیابی مجد و عظمت از دست رفته خود هستند، افزود: نقش ایران در عرصه تولید علم و صنایع موشکی و هسته‌ای و توسعه اقتصادی منطقه بی‌بدیل است. سید حسن العماد، دبیر کل جنبش مستقل العداله یمن نیز با اشاره به جنایات رژیم آل سعود در کشتار هزاران یمنی، گفت: روشنگری در یمن برگرفته از انقلاب اسلامی ایران است و احیای اسلام در این کشور با تفکرات امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای شکل گرفته است. عبدالله دقاق، جانشین شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین نیز طی سخنانی ابراز داشت: آرمان‌ها و آموزه‌های امام خمینی(ره) زمینه ساز بسیاری از پیشرفت‌ها در جهان اسلام است. شجاعی‌فر نماینده شیخ زکزاکی در ایران نیز در خصوص ویژگی‌های این مبارز انقلابی بیان داشت: با تلاش این مبارز در نیجریه 14 میلیون مسلمان علیه زورگویان به پا خاستند.
اهتزاز پرچم بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) با حضور 8 خادم رضوی، شعرخوانی سرودخوانی، تجلیل از خانواده شهید کودک محمد طاها اقدامی که در حادثه تروریستی اهواز به شهادت رسید، تجلیل از زکیه زکزاکی فرزند شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی شیعیان نیجریه،‌تجلیل از خانواده شهیدان مدافع حرم حججی و علیزاده دامغانی و تجلیل از 8 مبارز کشورهای اسلامی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که در دانشگاه شهرستان دامغان برگزار شد.