kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۵۷۸
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸
امام جمعه قم:

افول آمریکا ادعای ما نیست تحلیل خودشان است

امام جمعه قم گفت: آمریکا چه قبل و چه بعد از انقلاب علیه ملت ایران دشمنی کرده و در مقابل، ما فقط مشغول دفاع در برابر تهاجمات آنها بوده‌ایم.



قم- خبرنگار کیهان:

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور پرشور مردم انقلابی این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: آمریکا در پی تسلط کامل بر جهان و تک‌قطبی کردن آن بوده و هست البته برخی ملت‌ها و دولت‌ها تسلیم این زورگویی شده و منابع و منافع خود را در خدمت نقشه آمریکایی قرار دادند اما ملت ما راه مقابله را برگزید.
وی اظهار داشت: به دلیل همین استقلال‌طلبی، ملت ایران 40 سال است که آماج شدیدترین تهاجمات نظامی، سیاسی، اقتصادی و جنگ روانی- رسانه‌ای قرار دارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حمله به هواپیمای مسافربری ایران با 300 مسافر و قبل از آن آغاز جنگ 8 ساله و انجام تحریم‌های اقتصادی از همان بدو انقلاب اسلامی، گفت: اینک که این همه توطئه بی‌ثمر مانده و به پیشرفت‌های کم‌نظیر منجر شده است، به جنگ روانی و رسانه‌ای روی آورده‌اند و هدفشان جدا کردن مردم از نظام اسلامی است.
وی تصریح کرد: آمریکا در این دشمنی و کینه‌ورزی چیزی عایدش نشده است لذا امروز نوبت همه صاحبان فکر و هنر و فرهنگ و رسانه است که باید در صحنه حاضر شده و جنگ رسانه‌ای دشمن را خنثی نمایند.
خطیب جمعه قم در ادامه با اشاره به سخنان اخیر فوکویاما، فیلسوف آمریکایی که قبلاً نظریه‌ای مبنی بر اینکه نظام لیبرال دموکراسی به صورت یک جریان غالب درآمده و همه کشورها باید در برابر آن تسلیم شوند، ادامه داده بود: این فیلسوف نامدار آمریکایی امروز به صراحت بر افول آمریکا و در مقابل، تقویت نظریه اسلام تأکید می‌کند، لذا افول آمریکا ادعای ما نیست بلکه تحلیل خودشان است.
آیت‌الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با بیان اینکه تنها راه مقابله با فشارهای اقتصادی و روانی دشمن کار جهادی و شبانه‌روزی است، خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های داخلی، مقابله با سوءاستفاده‌ها، بهره‌مندی از ظرفیت کشورهای همسایه و تقویت وحدت می‌توان دشمن را ناکام و او را وادار به پذیرش اقتدار ایران اسلامی کرد، همان‌طور که دیدیم، خود آمریکایی‌ها مجبور شدند در اعمال تحریم‌ها استثناء قائل شوند و این یک عقب‌نشینی آشکار در برابر عظمت ایران اسلامی بود.
امام جمعه قم بیان داشت: نوسانات نرخ ارز مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده و خساراتی برای آنها به همراه داشته که امیدواریم مسئولان با اتخاذ تصمیماتی این خسارات را جبران کنند.
وی همچنین آغاز ربیع‌الاول را تبریک گفت و با اشاره به مراسم‌های باشکوه ماه‌های محرم و صفر به‌ویژه اربعین، اظهار داشت: حماسه اربعین امسال با عظمت بیشتری برگزار شد البته مشکلاتی همچنان متوجه زائرین بود که باید توسط مسئولان شناسایی و در سال‌های آینده از تکرار آنها جلوگیری به عمل آورد.