kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۵۴۵
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱

کهنه‌سرباز آمریکایی در کالیفرنیا حمام خون به راه انداخت

منابع آمریکایی اعلام کردند در حادثه تیراندازی شدید یک کهنه‌سرباز آمریکایی در یک باشگاه شبانه در حومه کالیفرنیا 12 نفر از جمله یک افسر پلیس کشته شده‌اند. حدود 20 نفر هم در این تیراندازی‌ زخمی شده‌اند.

بار دیگر یک کهنه سرباز روانی جنگ آمریکا که تمرین کشتن انسان ها را به خوبی در جنگ افغانستان فرا گرفته بود این بار در کالیفرنیا حمام خون به راه انداخته است. بر اساس گزارش رسانه‌ها  این حادثه تیراندازی حدود ساعت 11 شب پنج‌شنبه گذشته  به وقت محلی آغاز شد و برای چندین دقیقه پشت سر هم ادامه داشت.  بنابر گفته شاهدان عینی، ضارب این حادثه عینک دودی به چشم داشته و یک کت سیاه رنگ پوشیده بود و یک اسلحه بزرگ نیز در دست داشت و هنگام کشتار گاز اشک‌آور هم به سمت جمعیت پرتاب کرد. بعد از گذشت حدود 3 ساعت از این حادثه، سرانجام دفتر کلانتر منطقه اعلام کرد که ضارب در داخل ساختمان این باشگاه شبانه کشته شده است. خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گزارش داده، این حادثه 13 کشته از جمله شخص ضارب را به دنبال داشته است.گفته می‌شود بیش از 20 نفر نیز در این حادثه زخمی شده‌اند.
فرد ضارب مردی 29 ساله به نام «یان لانگ» معرفی شده است. هنوز انگیزه قاتل از این حمله مشخص نشده است. اما بر اساس گزارش رسانه‌ها وی یک  تفنگدار دریایی سابق آمریکاست که حدود شش ماه در افغانستان خدمت کرده و پیشتر مشکلات روحی و روانی داشته است. او پیشتر به دلیل رفتار «غیرمنطقی» در فهرست «آدم‌های مشکل‌دار» گذاشته شده بود اما در ابتدای همین سال میلادی، دایره بهداشت روانی پلیس نام او را از این سیاهه خارج کرده بود.
ملبورن
دیروز در جنایتی دیگر در ملبورن استرالیا  فرد دیگری با چاقو به ماموران پلیس حمله کرده و یک نفر را کشت. پلیس اعلام کرده این اقدام را تروریستی در نظر می‌گیرد. تازه‌ترین خبرها نیز حاکی از این هستند که گروه داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است. به گزارش ایسنا، گراهام اشتون، رئیس پلیس ویکتوریا درباره این حمله که صبح دیروز  (جمعه) روی داد گفته پلیس استرالیا این اقدام را به عنوان یک رویداد تروریستی در نظر می‌گیرد. پلیس ملبورن گفته فرد مهاجم که سومالیایی است سوار بر خودرویی  حامل کپسول‌های گاز بوده و آنها آتش گرفته‌اند.در حمله این فرد که اسمی از او برده نشده دو نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند و خود مهاجم نیز در اثر تیراندازی ماموران پلیس زخمی شده است. بعدا اعلام شد فرد مهاجم در بیمارستان جان باخته است.تصاویر منتشر شده از این واقعه در شبکه‌های اجتماعی فرد مهاجم را نشان می‌دهد که به سوی دو مامور پلیس در مرکز شهر ملبورن حمله می‌کند و سپس هدف اصابت گلوله پلیس قرار می‌گیرد.