kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۵۲۱
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱

کوتاه از شهرستان‌ها


 
  کلنگ‌زنی مجتمع تفریحی
اهواز- خبرنگار کیهان: کلنگ احداث یک مجتمع تفریحی گردشگری در روستای شاردین از توابع بخش رودزرد شهرستان رامهرمز با حضور جمعی از مسئولان استانی و محلی به زمین زده شد.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی خوزستان در این آیین با اشاره به ظرفیت‌های فراوان شهرستان رامهرمز برای توسعه گردشگری اظهار کرد: این طرح با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی انجام می‌شود و شامل مواردی چون احداث سکو، آلاچیق، محوطه‌سازی، پارکینگ، سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه است.
سیدحکمت‌الله موسوی بیان کرد: مکان این مجتمع در روستایی زیبا و در کنار رودخانه قرار دارد که طبیعت و چشم‌انداز زیبایی پیرامون آن وجود دارد؛ همچنین فاصله نزدیک آن تا آثاری چون چشمه‌های قیر، تشکوه و آثار تاریخی و طبیعی دیگر شهرستان می‌تواند سبب‌ساز توسعه گردشگری در منطقه باشد.
اجرای پروژه پتروپالایش
جاسک- خبرنگار کیهان: فرماندار جاسک گفت: پتروپالایش مکران مصمم است اولین پروژه توسعه مکران خود را در جاسک آغاز کند.
محمد رادمهر افزود: این پروژه تا پایان سال جاری 20 درصد کارها را اجرایی کرده و همچنین فنس‌کشی و خیابان‌کشی اولیه مکان مورد نظر را انجام می‌دهد.
وی بیان داشت: پروژه پتروپالایش مکران یکی از پروژه‌های عظیمی است که با بهره‌برداری از آن، بیش از 350 هزار بشکه تولید محصول خواهیم داشت که دارای اسکله مجزا در آینده خواهد بود.
سفر به کربلا با دوچرخه
ساری- خبرنگار کیهان: دوچرخه‌سوار آملی، مازندران تا کربلا را رکاب زد.
علیرضا سیدابراهیمی رکابزن آملی هدف از رکاب زدن تا کربلا را زنده نگه داشتن فرهنگ اربعین حسینی، اعلام کرد و گفت: طی کردن مسیر 800 کیلومتر آمل تا کربلای معلی با دوچرخه 8 شبانه‌روز زمان برد.
این دوچرخه‌سوار آملی که پیش از این مسیر آمل تا مشهد مقدس را رکاب زده بود افزود: برای رسیدن به کربلای معلی از آمل، تهران، ساوه، همدان، کرمانشاه، ایلام و مرز مهران عبور کرده و وارد خاک عراق شد.
احداث شبکه فاضلاب
* مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب ساری با ظرفیت 23 هزار و 240 مترمکعب در شبانه‌روز برای جمعیت 105 هزار و 800 نفر در ساری به بهره‌برداری رسید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان مازندران گفت: این تصفیه‌خانه دارای بخش‌های مختلفی از جمله حوضچه ورودی، آشغالگیر، واشینگ، پرس، واحد دانه‌گیر و چربی‌گیر، تانک هوادهی، حوض ته‌نشینی نهایی و پمپ‌های لجن‌برگشتی است.
ذبیح‌الله ذاکری با اشاره به پیشرفت 95 درصدی ساخت مدول دوم این تصفیه‌خانه، گفت: مدول دوم نیز ظرفیت جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب 105 هزار و 800 نفر را داراست.
تاکنون در شهر ساری 335 کیلومتر خط انتقال و شبکه فاضلاب احداث شده است که 23 درصد مشترکین از خدمات شبکه فاضلاب بهره‌مند هستند.