kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۵۱۷
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱

راه‌اندازی پژوهشکده صفویه‌شناسی در اردبیل


 
اردبیل- خبرنگار کیهان:
مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل از راه‌اندازی پژوهشکده صفویه‌شناسی در این شهر خبر داد.
نادر فلاحی گفت: با همکاری اساتید دانشگاه‌های استان و به منظور بررسی مسائل و تبیین دوران صفویه در محل خانه تاریخی ارشادی پژوهشکده صفویه‌شناسی راه‌اندازی شده است.
وی در ارتباط با بازسازی بقعه شیخ‌ جبرائیل در کلخوران گفت: در این مجموعه نفیس تاریخی عملیات اجرایی مختلفی چون مرمت بقعه، توسعه شبکه آب و نورپردازی، ایجاد رواق، فضای سبز و مرمت یک ساختمان با کاربری فرهنگی در دست اقدام بوده و تاکنون 30 میلیارد ریال اعتبار برای این منظور اختصاص یافته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 98 آماده بهره‌برداری شود.
وی با اشاره به اهمیت تاریخی مسجد جمعه اردبیل گفت: مجموعه مسجد جمعه اردبیل که یکی از آثار نفیس تاریخی و مربوط به دوره سلجوقیان است در سال‌های گذشته مورد توجه قرار نگرفته است و با مساعدت استاندار برای بازسازی کامل آن اعتبارات لازم اختصاص داده شده و طرح سامان‌دهی آن با تکمیل گنبد و بهسازی محوطه آغاز شده است.
وی اهمیت کاوش‌های انجام یافته در روستای کنزق را یادآور شده و گفت: کاوش غارهای تاریخی مربوط به دوره اشکانی در این روستا به پایان رسیده و اطلاعات کاوش جمع‌آوری شده برای احیا و استحکام‌سازی غارها اقدامات اولیه همراه با تأمین اعتبارات مورد نیاز انجام شده است.