نيرنگ پنچري خودرو براي سرقت از مشتريان بانكها
سرپرست فرماندهي انتظامي استان خراسان رضوی از دستگيري سه گرداننده باند سرقتهاي سريالي از مشتريان بانكها در مشهد خبر داد.
سرویس شهرستانها:
سرهنگ «ابراهيم قربانزاده»، گفت: از چندي قبل گزارش سرقت هاي سريالي از شهروندان با نيرنگ پنچري خودرو در مناطق مختلف شهر مشهد به فوريتهاي پليسي 110 اعلام و با توجه به زنجيرهوار شدن وقوع اين جرم، دستورات لازم براي پيگيري سريع موضوع صادر شد.
وی افزود: كارآگاهان مبارزه با جرايم خشن پليس آگاهي استان در بررسي هاي تخصصي پرونده، توانستند با توجه به سرنخ هاي موجود، چهره يكي از عاملان سرقت هاي سريالي را ترسيم و اين فرد را مورد شناسايي قرار دهند.
سرهنگ قربانزاده خاطرنشان كرد: كارآگاهان با اقدامهاي اطلاعاتي و ردزنيهاي گسترده موفق شدند محل هاي تردد اين متهم فراري را در شهر جديد گلبهار شناسايي و پس از كنترل و مراقبتهاي پوششي، با هماهنگي مقام قضائي، اين فرد و دو همدستش را در يك آپارتمان مسكوني دستگير كنند.
وی ادامه داد: متهمان كه در برابر شواهد و ادله غيرقابل انكار راهي جز بيان حقيقت نمي ديدند در بازجوييهاي پليسي به سرقت هاي به عنف با نيرنگ پنچري و تهديد مراجعان بانکها با چاقو و ضرب و شتم طعمه هاي خود و سرقت وجوه نقد آنان اعتراف كردند.
سرپرست فرماندهي انتظامي استان خراسانرضوي گفت: متهمان تاكنون به 44 فقره سرقت از مشتريان بانكها اعتراف كردهاند و تحقيقات از آنها ادامه دارد.
سردسته اين باند در اعترافات خود به پليس گفت: طبق نقشه اي كه طراحي كرده بوديم در اطراف بانکها به كمين مي نشستيم و زاغ سياه مشتريان بانك را چوب مي زديم. پس از انتخاب سوژهها، خودروي آنها را پنچر و سپس با همدستي ديگر اعضاي باند، خودرو را تعقيب مي كرديم و زماني كه طعمه پس از طي مسافتي متوجه مي شد لاستيك وسيله نقليهاش پنچر است، پس از پياده شدن با تهديد چاقو و قمه به اين افراد حمله ور و از آنها سرقت ميكرديم.
سرهنگ «ابراهيم قربانزاده»، گفت: از چندي قبل گزارش سرقت هاي سريالي از شهروندان با نيرنگ پنچري خودرو در مناطق مختلف شهر مشهد به فوريتهاي پليسي 110 اعلام و با توجه به زنجيرهوار شدن وقوع اين جرم، دستورات لازم براي پيگيري سريع موضوع صادر شد.
وی افزود: كارآگاهان مبارزه با جرايم خشن پليس آگاهي استان در بررسي هاي تخصصي پرونده، توانستند با توجه به سرنخ هاي موجود، چهره يكي از عاملان سرقت هاي سريالي را ترسيم و اين فرد را مورد شناسايي قرار دهند.
سرهنگ قربانزاده خاطرنشان كرد: كارآگاهان با اقدامهاي اطلاعاتي و ردزنيهاي گسترده موفق شدند محل هاي تردد اين متهم فراري را در شهر جديد گلبهار شناسايي و پس از كنترل و مراقبتهاي پوششي، با هماهنگي مقام قضائي، اين فرد و دو همدستش را در يك آپارتمان مسكوني دستگير كنند.
وی ادامه داد: متهمان كه در برابر شواهد و ادله غيرقابل انكار راهي جز بيان حقيقت نمي ديدند در بازجوييهاي پليسي به سرقت هاي به عنف با نيرنگ پنچري و تهديد مراجعان بانکها با چاقو و ضرب و شتم طعمه هاي خود و سرقت وجوه نقد آنان اعتراف كردند.
سرپرست فرماندهي انتظامي استان خراسانرضوي گفت: متهمان تاكنون به 44 فقره سرقت از مشتريان بانكها اعتراف كردهاند و تحقيقات از آنها ادامه دارد.
سردسته اين باند در اعترافات خود به پليس گفت: طبق نقشه اي كه طراحي كرده بوديم در اطراف بانکها به كمين مي نشستيم و زاغ سياه مشتريان بانك را چوب مي زديم. پس از انتخاب سوژهها، خودروي آنها را پنچر و سپس با همدستي ديگر اعضاي باند، خودرو را تعقيب مي كرديم و زماني كه طعمه پس از طي مسافتي متوجه مي شد لاستيك وسيله نقليهاش پنچر است، پس از پياده شدن با تهديد چاقو و قمه به اين افراد حمله ور و از آنها سرقت ميكرديم.