kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۶۱
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۶

کيهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر33916546 تمام ساعات شبانه‌روز

* ضمن تبريک به قوه قضائيه به خاطر برخورد قاطع با يکي از دهها مفسد اقتصادي  اميدوارم اين اقدام شامل پرونده‌هاي ديگر مفسدان هم بشود.
1648---0915 و 0692---0918
* حق مه‌آفريد خسروي به عنوان يکي از غده‌هاي سرطاني اقتصاد کشور اعدام بود که بالاخره به سزاي اعمال خود رسيد. سؤال بنده و خيلي‌هاي ديگر اين است که با ديگر غده‌هاي سرطاني مثل متهمان پرونده کرسنت، استات‌اويل و رانت 650 ميليون يورويي واردات نهاده‌هاي دام مثل مه‌آفريد خسروي برخورد مي‌شود يا خير؟
8495---0911 و 2066---0911
* از قول بنده به آقاي رئيس جمهور بفرماييد اگر قرار بود مردم خودشان و بدون راهنما راه بهشت را تشخيص داده و اين مسير را طي کنند پس چرا خداوند اقدام به ارسال پيامبران و امامان معصوم(ع) کرده است؟
4086---0913
* رئيس جمهور محترم تأسيس مرکز ملي مبارزه با خشونت و افراطي‌گري را به سازمان ملل داده است. آيا رژيمي خشونت‌گرا و افراطي‌تر از آمريکا سراغ داريد؟ آمريکايي که فقط در ايران سابقه 60 سال جنايت‌هاي متعدد و مکرر را در کارنامه خود دارد. حکومتي که اکثر قريب به اتفاق تروريست‌هايي که ملت‌هاي مظلوم را به خاک و خون مي‌کشند دست پرورده و دست‌آموز آن و حکام مزدورش هستند. طالبان، داعش، النصره، بوکوحرام و... که در پي شکست در سوريه، اکنون سر از اوکراين درآورده‌اند، مگر همه تحت حمايت آمريکا نبوده‌اند؟ بنابراين اگر مدير پروژه پيشنهادي رئيس جمهور محترم يک فرد بي‌اراده وابسته به آمريکا يعني دبير کل کنوني سازمان ملل باشد که در برابر افکار عمومي جهان دعوتنامه خود را از ايران براي ژنو 2 سوريه پس گرفت و آيا اين يک تصميم ناعادلانه و خودش افراطي‌گري نيست؟
گل محمد نوراني از مهديشهر
* دست‌اندرکاران شعر فجر اگر در انديشه و عمل خود بازنگري نکنند عاقبتي مانند مهاجراني در انتظار آنهاست. هوشيار باشند و از گذشته درس بگيرند.
1836---0938
* از وزير محترم ارشاد که تربيت شده عالم وارسته‌اي چون حضرت آيت‌الله جنتي است انتظار مي‌رود نگذارد فرومايگان بي‌ريشه و فتنه‌گران فرهنگي در مجموعه تحت مديريتش جولان بدهند. طبق ديدگاه حضرت امام(ره) ميدان دادن به فرومايگان منحرف و حتي فروش کاغذ به نويسنده منحرف هم حرام است.
5180---0935
* وقتي سرسخت‌ترين دشمنان اسلام يعني صهيونيسم غاصب اصلاح‌طلبان فتنه‌گر 88 را پياده نظام خود خواند اگر ريگي در کفش اين فتنه‌گران نبود چرا طي اطلاعيه‌اي از آن اعلام بيزاري نکردند و هنوز هم نمي‌کنند؟
عليمرداني
* سخنراني‌هاي تبليغاتي و هيجاني آقاي رئيس جمهور براي ما مردم که دچار مشکلات اقتصادي هستيم آب و نان نمي‌شود که ايشان موظف به تأمين آن هستند بهشت زوري يا غير زوري براي ما فرق نمي‌کند.
8853---0912
* هر کس در کشور صادقانه و بدون حاشيه‌سازي خدمت کند از دعاي خير مردم بهره‌مند مي‌شود. اي کاش ديگر دولتمردان هم مثل وزير محترم بهداشت عمل مي‌کردند. خداوند نگهدار کساني باد که بي‌سر و صدا قدم‌هاي بزرگ براي ملتي بزرگ برمي‌دارند.
نصيري
* بايد توجه داشت که لباس و پوشاکي که نماد فرهنگ مبتذل غرب و ترويج دهنده بي‌عفتي باشد تحت هيچ شرايطي پذيرفته نيست و چه بسا استفاده از آن باعث سلب توفيق بندگي خدا مي‌شود. حضرت امام محمد باقر(ع) چه زيبا فرموده‌اند: «حيا و ايمان در کنار يکديگرند پس هر گاه يکي از آن دو کنار برود ديگري نيز از بين مي‌رود.»
6263---0938
* در خيلي از شهرستان‌ها موتورسيکلت وسيله کار و تردد اقشار ضعيف جامعه به ويژه کشاورزان و کارگران است. چرا مسئولين دولت بدون توجه به اين واقعيت اقدام به سوزاندن کارت بنزين اين شهروندان کرده‌اند. آيا زور اين دولت فقط به فقير و بيچاره‌ها مي‌رسد؟ اگر راست مي‌گويند براي فزون‌طلبي آقازاده‌ها محدوديت قائل بشوند.
7821---0917
* در يکي از برنامه‌هاي تلويزيون تصويري از يک دستفروش داخل واگن مترو نشان داده مي‌شد که جلوي چشم شهردار تهران و وزير بهداشت که هر دو سوار قطار بودند اقدام به فروش اجناس خود مي‌کرد. واقعيت امر متوجه نشدم که هدف از پخش اين برنامه چه بود و تهيه‌کننده چه هدفي در سر داشت؟ مگر بلندگوهاي مترو دائما مردم را به نخريدن از دستفروشان دعوت نمي‌کند؟
احمدزاده
* تعدادي مرفه بي‌درد جامعه با ماشين‌هاي گران‌قيمت خويش شب‌ها در خيابان ايران زمين در شهرک قدس (غرب) با حرکات غيراخلاقي هم عفت عمومي را جريحه‌دار مي‌کنند و هم باعث ترافيک سنگين تا 12شب مي‌شوند. از مسئولين نيروي انتظامي درخواست رسيدگي داريم.
4170---0919
* شهريه کارشناسي ارشد دانشگاه آزاد هفته گذشته براي بار دوم تا 25 درصد افزايش پيدا کرده است. مسئولين و مديريت اين دانشگاه پاسخ بدهند چرا رويه ثابت و منطقي براي اداره اين دانشگاه ندارند به طوري که از تورم و گراني موجود در جامعه جلو زده‌اند؟
6956---0912
* پس از 25 سال با کشف معدني سرشار از آلومينيوم در شهرستان سراب 70-80 هزار هکتار زمين براي احداث کارخانه واگذار شد ولي حدود 10 سال است که مسئولان يکي پس از ديگري مي‌آيند و مي‌روند و وعده سر خرمن مي‌دهند. سوال اينجاست که وقتي همه چيز مهياست وزارت صنعت و معدن دنبال چيست؟ چرا براي اشتغالزايي جوانان بيکار اين منطقه کار نمي‌کنند؟
سرابي
* با باز شدن سايت ايران خودرو در مورد پژو 206 ثبت‌نام کردم، پيش قسط را از حسابم کسر کردند و شماره کد پيگيري دادند. ولي 2 ساعت بعد تحت عنوان اصلاحيه سند، پيش قسط به حسابم برگشت داده شد و ثبت‌نام بنده کنسل گرديد. چرا؟ نمي‌دانم.
2723---0912
* روستائيان روستاي کاسب محله از توابع آمل داراي لوله‌کشي گاز هستند ولي به دليل نداشتن کنتور گاز نتوانسته‌اند از گاز استفاده کنند و از آنها مبلغ 300 هزار تومان براي نصب کنتور درخواست شده است. لطفا مسئولان به اين موضوع رسيدگي کنند.
خامسي
* در اتوبان خليج فارس حد فاصل بين اهواز و شهرهاي بندر ماهشهر و بندر امام هستم. متاسفانه اين آزادراه 80 کيلومتري دوربرگردان ندارد و دست‌اندازهاي زيادي دارد چون فاقد آسفالت مناسب است. ضمنا پارکينگ و محلي هم براي توقف ضروري نيست. با اينکه عوارض زيادي از خودروها در اين مسير گرفته مي‌شود، متاسفانه هيچ خدماتي به ملت ارائه نمي‌دهند.
3041---0916
* از مسئولين محترم حج و زيارت مي‌پرسم چه توجيهي در عدم استرداد هزينه سفر انجام نشده سامرا را در خلال زيارت عتبات عراق دارند؟ لطفا مسئولين امر علت عدم استرداد را بررسي کنند و مبلغ اضافي پس از 7 ماه را عودت دهند.
يک هموطن از کوهدشت لرستان
* چرا کسي در مورد سودهاي مشارکت ميليوني مسکن مهر شهرکرد که باعث اصلي آن پيمانکارانند سخن نمي‌گويد؟ آيا جز مردم مستضعف و رنجديده کسي از اين وضعيت زيان مي‌بيند؟
6523---0913
پاسخ شرکت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه به تاريخ 1393/2/21، با عنوان «رسيدگي به وضع سرويس‌دهي رانندگان اتوبوس‌هاي بخش خصوصي» به آگاهي مي‌رساند: «برابر مقررات و آيين‌نامه‌هاي انضباطي و همچنين دستورالعمل‌هاي ارسالي به سامانه‌هاي جمعي، کليه رانندگان ملزم به رعايت و اجراي طرح تفکيک مي‌باشند و در صورت مشاهده نيز با شخص خاطي برابر مقررات رفتار مي‌گردد.
مضافا به اين که ناوگان جمعي همه روزه از ساعت 5/30 دقيقه صبح الي 21/45 عهده‌دار سرويس‌رساني به مسافران مي‌باشد. همچنين در اين رابطه شهروندان محترم مي‌توانند به محض رويت موارد مغايرتي، مراتب را با اعلام اطلاعات تکميلي شامل کد خط (مبدا و مقصد)، ساعت، تاريخ و در خصوص عدم اجراي طرح تفکيک با ذکر شماره اتوبوس به منظور اقدامات بعدي به سامانه 1888 منعکس نمايند.
ضمنا اضافه مي‌نمايد سامانه‌هاي کنترل هوشمند نقش به سزايي در کاهش تخلفات و همچنين افزايش جلب رضايت‌مندي همشهريان محترم ايفا و عوامل جمعي به صورت آنلاين نيز نسبت به بررسي انتقاد متقاضيان از قبيل تاخيرهاي غيرمتعارف اتوبوس‌ها در ارائه خدمات حمل و نقلي اقدام مي‌نمايند.»