kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۴۶
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲

کوتاه از ایران


مصرف انرژی 3 برابر اروپا
قم - خبرگزاری فارس: مدیر بخش تاسیسات مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی وزارت مسکن، گفت: در داخل کشور به میزان 3 برابر نسبت به کشورهای اروپایی به ازای هر متر مربع ساختمان افزایش مصرف انرژی وجود دارد. شهرام دلفایی افزود: میزان مصرف سوخت و سهمی که در کشور برای گرم و سرد کردن ساختمان‌ها استفاده می‌کنیم 40 درصد انرژی است که از نفت می‌گیریم.
وی گفت: تعداد قابل ملاحظه‌ای از ساختمان‌هایی که تحویل مردم می‌دهیم از تاسیسات محروم بود و در بسیاری از ساختمان‌هایی که تاسیسات داشت نیز مقررات به درستی رعایت نشده بود.
دلفایی خاطرنشان کرد: اگر مصرف‌کننده که اطلاع کافی از این موضوع ندارد به نصب تاسیسات اقدام کند، ممکن است از نظر ایمنی و آسایش متضرر شود، همان‌گونه که شاهد اخباری در زمینه مسمومیت افراد هستیم.

افزایش خرید تضمینی گندم

سمنان - خبرنگار کیهان: عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور از اختصاص 10 هزار میلیارد ریال اعتبار برای خرید توافقی محصولات کشاورزی در سال جاری خبر داد.
سیدمهدی کلاته رحمانی افزود: همچنین در قالب برنامه‌‌های حمایتی دولت و مجلس از بخش کشاورزی یک هزار میلیارد ریال تنخواه برای خریدهای تضمینی محصولات کشاورزی پیش‌بینی شده است.
کلاته رحمانی گفت: امسال تاکنون این سازمان اقدام به خرید تضمینی یک میلیون و 500 هزار تن گندم از کشاورزان کرده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد افزایش دارد.

3 هزار و 250 پروژه نیمه‌‌کاره

قم - خبرنگار کیهان: معاون پشتیبانی و منابع انسانی وزیر ورزش و جوانان گفت: سه هزار و 250 پروژه عمرانی نیمه‌‌کاره ورزشی در کشور وجود دارد.
سیدمناف هاشمی افزود: با اعتبارات موجود باید 20 سال تلاش کنیم که این پروژه‌های ورزشی به اتمام برسد.
وی با بیان اینکه اعتبارات جاری و عمرانی وزارت ورزش و جوانان در مرکز و استان‌ها تقریبا یکهزار میلیارد تومان است اظهار داشت: این مبلغ به نسبت این همه پروژه رقمی پایین در مقایسه با 240 هزار میلیارد تومان بودجه کشور است. وی از افزایش 50 درصد اعتبارات هیئت‌های ورزشی در سال 93 خبر داد و افزود: از محل اعتبارات عمرانی وزارت ورزش و جوانان چهار میلیارد تومان به قم اختصاص خواهیم داد تا بتوانیم پروژه‌های بزرگ این استان را به پایان برسانیم.

بررسی فرمانداری ویژه

ورامین - خبرگزاری مهر؛ وزیر کشور درباره آخرین وضعیت فرمانداری ویژه ورامین گفت: این مسئله باید در دولت مورد بررسی قرار گیرد.
عبدالرضا رحمانی فضلی که برای شرکت در همایش ملی 15 خرداد به ورامین رفته بود در حاشیه این همایش افزود: دو معاونت در فرمانداری ورامین خالی است باید هرچه سریع‌تر افراد مناسب برای این پست‌ها انتخاب و منصوب شوند.

بازسازی حرم حضرت زینب(س)

اهواز - ایرنا: معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: این ستاد به تازگی متولی بازسازی نقاط آسیب‌دیده حرم مطهر و منور حضرت زینب(س) در دمشق سوریه شده است.
«محمدتقی چهارمحالی» افزود: حرم مطهر حضرت زینب(س) در منطقه زینبیه در جنوب شهر دمشق در سال‌های اخیر مورد حملات وحشیانه تروریست‌های تکفیری و سلفی قرار گرفته و بخش‌هایی از آن تخریب شده است. وی گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با کمک‌های مردمی به زودی کار بازسازی این حرم مقدس را شروع خواهد کرد.
معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان افزود: در زمان حاضر به علت شرایط خاص امنیتی امکان اعزام کاروان‌های زیارتی به کشور سوریه فراهم نیست.