kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۳۹
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

بانک‌ها تاکنون تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی را ابلاغ نکرده‌اند

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ابلاغ نشدن سهم تسهیلات بانکی مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی از سوی بانک‌ها در سال جاری خبر داد.
«علیرضا تابش» در حاشیه افتتاح واحدهای مسکونی بنیاد مسکن استان سمنان در سرخه افزود: سالانه مقاوم‌سازی و بهسازی 200 هزار واحد مسکونی در برنامه قرار دارد که امسال نیز روال گذشته طی می‌شود.
وی در خصوص افزایش تسهیلات مقاوم‌سازی با بیان اینکه بانک‌‌ها در این زمینه تصمیم‌گیر هستند، گفت: درخواست بنیاد مسکن در این‌باره، افزایش این تسهیلات به 185 میلیون ریال است.
سقف تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی در حال حاضر 125 میلیون ریال است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: سقف تسهیلات مسکن مهر شهری امسال تغییری نمی‌کند.
وی با اشاره به اجرای طرح‌های هادی روستایی گفت: در قریب به13 هزار روستا، طرح‌های هادی  اجرایی شده است. تابش گفت: در بیش از 90 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار، طرح هادی تهیه شده است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: سالانه بین 200 تا 270 هزار واحد مسکونی روستایی دارای سند مالکیت می‌شوند.
به گزارش ایرنا، تابش از برنامه تکمیل و بهره‌برداری 30 تا 40 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر تا پایان امسال خبر داد و گفت: وضع ساخت مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر بهتر از سایر شهرهاست.
وی گفت: در این شهرها 344 هزار واحد مسکن مهر در دست ساخت بوده که تاکنون قریب 270 هزار واحد آن تحویل شده و عملیات ساختمانی 70 تا 75 هزار واحد نیز در حال اجراست.
رئیس بنیاد مسکن کشور در سفر به سمنان از 644 واحد مسکن مهر بنیاد مسکن و خیرساز این استان بهره‌برداری کرد. از این تعداد، 471 واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در پنج شهر و بقیه واحدهای مسکونی خیرساز در سه شهر این استان است.
این واحدهای مسکونی در قالب 9 پروژه شامل 321 واحد صنعتی‌ساز و 150 واحد سنتی‌ساز است که مجموعا با زیربنای 49 هزار و 262 متر مربع به صورت دو خوابه احداث شده که هر واحد به طور متوسط 75 متر مربع زیربنا دارد.