kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۳۸
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰

راه‌اندازی خدمات دریایی برای سفر زائران پاکستانی به ایران

وزارت بنادر و کشتیرانی دولت پاکستان اعلام کرد: دولت این کشور از ماه آینده به منظور سفر زائران پاکستانی به اماکن زیارتی ایران طرح ویژه انتقال از مسیر دریایی را آغاز می‌کند.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، وزیر بنادر و کشتیرانی پاکستان در نشستی با اعضای کمیته امور بنادر در مجلس ملی گفت: بر اساس این طرح سرویس انتقال زائران پاکستانی از بندر «کراچی» تا بندر «چابهار» ایران از ماه ژوئن (اواسط خرداد) آغاز می‌شود.
کامران مایکل افزود: همزمان با آغاز ایام مناسک حج در سال جاری روند انتقال زائران پاکستانی از طریق مسیر دریایی به ایران نیز طبق روال عادی انجام شده و تسهیلات مورد نیاز در این خصوص ابلاغ خواهد شد.
پیشتر سروزیر ایالت بلوچستان پاکستان در این باره گفته بود مقامات این ایالت به دولت فدرال (مرکزی) اسلام‌آباد طرح اجرای سرویس تسهیلات ویژه و رایگان انتقال زائران پاکستان از شهر کراچی به بندر چابهار ایران را پیشنهاد داده‌اند. عبدالمالک بلوچ تاکید کرد: مسیر دریایی کراچی به چابهار از امنیت لازم برای شهروندان پاکستانی برخوردار بوده و مدت مسافت این سفر در مقایسه با مسیر کویته به تفتان نیز کوتاه‌تر ارزیابی می‌شود. وی با یادآوری اینکه فاصله شهر بندری چابهار ایران تا منطقه «گوادر» در جنوب غربی ایالت بلوچستان یک ساعت است، گفت: ما می‌توانیم در این مسیر نیز سرویس رایگان حمل و نقل راه‌اندازی کنیم.