kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۳۱۴
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶

چرا فرهنگیان دعوت دشمنان برای اعتصاب را ناکام گذاشتند؟



  کانون تربیت اسلامی با صدور بیانیه‌ای ضمن بررسی شرایط و مطالبات معلمان و جامعه فرهنگیان کشور، به بررسی این نکته مهم پرداخته است که چرا علیرغم برخی شیطنت‌ها و تحریکات دشمنان، این قشر شریف و زحمت‌کش حاضر نشد در زمین دشمن بازی کند.
در بیانیه کانون تربیت اسلامی آمده است: «حقیقتاً باید هوشیاری ملت ایران را تحسین کرد که همواره با حضور فعال در صحنه، دقیقاً در موقعیت و زمان مناسب، اقدام شایسته‌ای انجام می‌دهند که پیامدش خنثی شدن توطئه‌های دشمن و استمرار امنیت و آرامش در جامعه می‌باشد و لذا دور از انتظار نیست که جامعه فرهنگیان، به عنوان گل‌های سرسبد و فرهیخته‌ترین شخصیت‌های این ملت نیز با بصیرتی بیشتر، مسائل کشور را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و تصمیم‌گیری‌ها و اقداماتی متناسب با مصالح ملی اتخاذ نمایند چنانکه طی چهل‌ سال گذشته این چنین بوده است.
در شرایطی قرار داریم که آمریکا با تحریم‌های اقتصادی ناجوانمردانه بیشترین فشارها را بر مردم ایران روا داشته است تا به خیال خود طعم شیرین چهل سالگی پیروزی انقلاب و استقلال کشور را در کام ایرانیان تلخ نماید و ابلهانه تصور می‌کند این فشارها موجب می‌شود مردم انقلابی و سرافراز ما آزادی خویش را به بهای وعده نان خواهند فروخت و طوق بندگی جنایتکارانی همچون ترامپ را بر گردن خواهند آویخت تا شاید صدقه‌ای به آنان بدهد.
طبعاً در این شرایط سخت، اقشار حقوق‌بگیر با مشکلات بیشتری مواجه هستند و در میان آنان بر جامعه معلمان که در شرایط عادی مشکلات فراوانی داشتند، عرصه تنگ‌تر و تحمل مسائل بسیار دشوارتر شده است البته پرونده مطالبات دیون فرهنگیان از مسئولان، همچنان مفتوح است تا در شرایط مقتضی و با روش‌هایی قانونی که شایسته شأن معلم می‌باشد، آنها را پیگیری و تبعیض‌ها و کاستی‌های حقوق خویش را مواخذه نمایند و از رئیس‌جمهور بپرسند چرا موارد تصریح شده در سیاست‌های ایجاد تحول که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده را در دستور کار قرار نداده است؟
با توجه به آنکه در ماده 3-3 این سیاست‌ها بر ارائه خدمات و امکانات رفاهی و رفع مشکلات مادی و معیشتی فرهنگیان تصریح شده ودر ماده 6، تحول در ساختار مالی، اداری و نیز رعایت اولویت در بودجه مورد نیاز آموزش و پرورش مورد تاکید قرار گرفته است، چرا هیچ نشانه‌ای از تحولی اساسی و زیر بنایی در این زمینه‌ها مشاهده نمی‌شود؟ روشن است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز مخاطب این سؤالات هستند.
معلمان از قوه قضائیه هم می‌پرسند چرا گزارشی از سرنوشت پرونده چندین هزار میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان ارائه نمی‌شود؟ چرا سوءاستفاده‌کنندگانی که هم ثروت معلم را به یغما بردند و هم حیثیت و پاک دستی وزارت آموزش و پرورش را خدشه‌دار ساختند، به‌اشد مجازات نمی‌رسند؟ و با توجه به آنکه برکناری وزیر وقت مانع شفافیت این پرونده در مجلس شورای اسلامی و مشخص شدن عوامل سوءاستفاده شد، از قوه قضائیه انتظار می‌رود معلمان را در جریان اسامی سارقان ثروت معلم و وضعیت رسیدگی به جرائم‌شان قرار دهد.
اما علی‌رغم این همه مطالبات و انتظارات و مشکلات و نیز علی‌رغم آن همه تحریکات صدای آمریکا و بی‌بی سی و رادیو زمانه و مانند آنها ، سؤال این است که چرا فرهنگیان از دعوت به اعتصاب استقبال نکردند؟
دلیل نخست آن است که همین حمایت دشمن از اعتصاب معلمان ایران، به فرهنگیان ثابت کرد دست دیگری پشت پرده است که در پوشش دفاع از حقوق معلم، اهداف شوم خود را دنبال می‌کند. در شرایطی که جامعه معلمان آمریکا بر اساس گزارش مجله تایم با دشواری‌های فراوانی روبه‌رو هستند و حتی یک خانم معلم آمریکایی ابراز داشته است که علاوه‌بر کارکردن در سه جا، مجبور است پلاسمای خون خود را بفروشد تا قبض آب و برق خود را بپردازد.
در این شرایط، چه شده است که وزارت خارجه آمریکا صریحا از اعتصاب معلمان و کامیون داران ایران حمایت می‌کند؟ ملت ایران از ده‌ها سال پیش به تجربه دریافت و در برجام هم به یقین رسید که کلید خارجی، آن هم آمریکایی، گشاینده قفل مشکلات ایرانی نیست و ما باید با اتکا به توانمندی‌های خودمان مشکلاتمان را حل کنیم.
دلیل دوم: همزمانی دعوت به اعتصابات با روز جهانی معلم است با توجه به آنکه نظام سلطه جهانی سال‌هاست تلاش می‌کند روزها و الگوهای ایرانی اسلامی را از ما بگیرد و الگوها و نظام خویش را تحمیل نماید.
دلیل سوم: آنکه معلم عاشق، دغدغه آینده کشور و سرنوشت فرزندان و دانش‌آموزان خود را دارد و با درک مسائل روز به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهد دشمن از او استفاده ابزاری نماید و به هدف خود که ایجاد ناامنی و آشوب در سراسر کشور است، دست پیدا کند و حتی اگر پای دشمن هم در میان نباشد معلم حاضر نیست برای دستیابی به حق خویش، حق دانش‌آموز خود را زیر پا بگذارد و او را از درس و کلاس و مدرسه محروم سازد.