kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۲۸
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۸
با حضور در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران

معاونین و کارکنان وزارت امورخارجه با آرمان‌های امام (ره) بیعت کردند

جمعی از معاونین و کارکنان وزارت امور خارجه کشورمان با حضور در مرقد مطهر امام راحل با آرمان‌های ایشان تجدید بیعت کردند.
بر اساس این گزارش برخی معاونین وزارت امور خارجه کشورمان از جمله سید عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه، مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه و دیگر مدیران و کارکنان وزارت امور خارجه در مراسم تجدید بیعت  با امام راحل حضور داشتند.
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به دلیل شرکت در اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه که در تهران برگزار شد در این مراسم حضور نداشت.
به گزارش ایرنا، «سید عباس عراقچی» عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای در حاشیه این مراسم اعلام کرد در نشست کارشناسان ایران و 1+5 که قرار است هفته جاری در وین اتریش برگزار شود، طرفین تلاش می‌کنند راه‌حل‌هایی برای نزدیک کردن دیدگاههای هیئت‌ها پیدا کنند.
معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه اظهار داشت: در نشست کارشناسان ایران و گروه 1+ 5 بیشتر مسایل در سطح کارشناسان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: هدف از این نشست بررسی جزئیات مسایل فنی به منظور دستیابی به راه‌حل‌های کارشناسی و فنی است که طرفین مذاکره‌کننده تلاش خواهند کرد راه حلی برای نزدیک کردن دیدگاههای هیئت‌های مذاکره‌کننده پیدا کنند. عراقچی در عین حال گفت که تصمیم‌های نهایی در سطح سیاسی گرفته می‌شود.