kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۲۴
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۷
با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

کارخانه داروهای نوترکیب ویژه بیماران سرطانی افتتاح شد

کارخانه داروهای نوترکیب ویژه بیماران سرطانی دیروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهرک صنعتی آق‌قلا در استان گلستان افتتاح شد.
عملیات احداث این کارخانه سال 1384 آغاز شد و سال 1392 با 10 میلیارد ریال اعتبار و کمک بخش خصوصی و بانک‌‌های عامل به بهره‌برداری اولیه رسید.
در آئین افتتاح رسمی این کارخانه اعلام شد که داروهای این کارخانه اکنون ضمن مصرف در بازارهای داخلی به کشورهای سوریه، ویتنام و بلاروس صادر می‌شود.
این واحد همچنین در آستانه عقد قرارداد برای صادرات به کشور ترکیه است.
تولیدات این کارخانه مشابه تولیدات خارجی، اما با یک چهارم قیمت در بازارهای داخلی عرضه می‌شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح این کارخانه گفت: با توجه به رویکرد دولت و توجه ویژه رئیس‌جمهوری به تولید داخلی، هشت هزار میلیارد ریال برای فعالیت و ارتقای شرکت‌های دانش‌بنیان به دو وزارتخانه علوم و بهداشت و درمان تخصیص یافته است.
«سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تولید داروهای دارای مشابه خارجی در داخل کشور، در واقع توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان است که باید بیشتر این شرکت‌ها مورد توجه قرار گیرند.
وی افزود: باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که هر ساله شاهد تولید داروهای جدید در بازار باشیم و آن را به بازارهای جهانی و بین‌المللی عرضه کنیم.
وزیر بهداشت اضافه کرد: برند کردن داروهای داخلی در دنیا افتخار ملی محسوب می‌شود و نیاز است جامعه پزشکی نیز به این محصولات داخلی اطمینان کند و تولیدکنندگان تلاش خود را در جهت صادرات، مضاعف نمایند.
وی با اشاره به افزایش اقلام داروهای زیر پوشش بیمه خاطرنشان کرد: تعداد این داروها از 180 قلم به 277 قلم افزایش پیدا کرده و حمایت دولت نیز در این زمینه از 50 تا 90 درصد متغیر است.وی از ماندگاری پزشکان در 560 بیمارستان دولتی خبر داد و بر لزوم گسترش آموزش در بخش بهداشت و درمان تاکید کرد و گفت: امکانات بیمارستان‌‌های دولتی را در سراسر کشور بهبود خواهیم داد و تا پایان امسال تغییراتی متناسب با نظام سلامت ایجاد می‌شود. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به گرگان از بیمارستان‌های آذر گرگان، آل جلیل آق‌قلا و بیمارستان نیمه‌کاره رسول اکرم(ص) بقیهًْ‌الله الاعظم علی‌آباد کتول دیدن کرد.