kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۱۷
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۴
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران:

احیاگران بافت فرسوده از پرداخت 100 درصد عوارض معاف می‌شوند

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که شهرداری برای نوسازی بافت فرسوده سال گذشته بالغ بر 300 میلیارد تومان تخفیف داده است، گفت: احیاگران بافت فرسوده از پرداخت 100 درصد عوارض معاف می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، فتح‌اللهی افزود: دولت در زمینه نوسازی بافت فرسوده نقش مهمی را بر عهده دارد و ضرورت دارد تا با همکاری مدیریت شهری و شورای شهر تسهیلات لازم برای نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده فراهم شود. وی با اشاره به این که ورود دولت به موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده طی سال‌های گذشته ناکافی بوده است، گفت: مجموعه تخفیفات شهرداری برای نوسازی بافت فرسوده طی سال‌های گذشته بیش از 300 میلیارد تومان بوده و انتظار می‌رفت که به همین میزان هم پتانسیل بودجه عمومی در خدمت نوسازی قرار گیرد تا همپای نوسازی مسکن خدمات و سرانه‌های 7گانه نیز نوسازی شوند.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران تصریح کرد: تهران شهری زلزله‌خیز است که گسل‌های بسیاری در آن وجود دارد، بنابراین با توجه به این که حدود 3هزار و 268 هکتار از شهر تهران را بافت فرسوده با 3 مولفه ریزدانگی، نفوذناپذیری و ناپایداری تشکیل می‌دهد و حدود 14 هزار  هکتار بافت ناپایدار در تهران وجود دارد، لازم است مدیریت شهری و دولت توجه به بافت فرسوده را یکی از دغدغه‌های خود بدانند.
فتح‌اللهی با تاکید بر این که شهرداری تهران به وظایف قانونی خود در این باره عمل کرده است، افزود: شهرداری 100 درصد عوارض را از شهروندان برای احیای بافت فرسوده دریافت نمی‌کند که طبق قانون باید 50 درصد را دریافت کند. مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران همچنین خاطرنشان کرد: طبق قانون برنامه 5 ساله توسعه، دولت و شهرداری موظف به نوسازی سالانه 10 درصد از بافت فرسوده هستند که به همین منظور شهرداری تهران از سال 1387 تاکنون اقدام به ارائه بسته‌های تسهیلات تشویقی نموده است.