kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۱۴
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲

تمدید مهلت ثبت‌نام خودروهای پلاک «ع» برای دریافت آرم ترافیک

مدیر واحد صدور آرم سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از تمدید مهلت ثبت‌نام خودروهای پلاک عمومی به منظور دریافت آرم طرح ترافیک سال 93 تا پایان 15 خرداد خبر داد و گفت: از تیر ماه با متخلفان برخورد می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، مصطفی قنبرنژاد با تأکید بر این که تاکنون 3 مرحله ثبت‌نام خودروهای عمومی برای دریافت آرم طرح ترافیک تمدید شده است، گفت: قطعاً این آخرین مهلت است و رانندگان خودروهای عمومی از تیر ماه در صورت تردد در محدوده طرح بدون برچسب طرح ترافیک از سوی راهور اعمال قانون خواهند شد.
وی تصریح کرد: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران از ابتدای سال 93 تمامی خودروهای پلاک عمومی شهر تهران ملزم به دریافت آرم طرح ترافیک سالانه هستند. از این رو تمامی خودروهای پلاک عمومی که دو رقم سمت راست پلاک خودروهایشان ایران 11، 22، 33، 44، 55، 66، 77 و 88 است، به منظور تردد در محدوده طرح ترافیک ملزم به دریافت آرم طرح ترافیک بوده و باید نسبت به ثبت‌نام در سامانه شهرداری تهران اقدام کنند.
مدیر واحد صدور آرم سازمان حمل و نقل و ترافیک با بیان این که تاکنون 5 هزار خودروی پلاک (ع) در سامانه شهرداری تهران ثبت‌نام کرده‌اند، تأکید کرد: از تیر ماه خودروهای عمومی فاقد آرم طرح ترافیک در صورت تردد در محدوده طرح ترافیک از سوی راهور اعمال قانون خواهند شد.
قنبرنژاد یادآور شد: تنها خودروهای عمومی شهر تهران که دو رقم سمت راست آنها مختص شهر تهران بوده، واجد شرایط دریافت آرم طرح ترافیک سالانه هستند و خودروهای عمومی شهرستان‌های اطراف تهران برای تردد در محدوده طرح ترافیک باید از طرح ترافیک روزانه استفاده کنند. ضمن این که معاینه فنی یکی از الزامات دریافت آرم طرح ترافیک روزانه نیز است.
وی افزود: خودروهای عمومی شهرستان‌ها در صورتی که می‌خواهند به محدوده طرح ترافیک وارد شوند باید در ابتدا از مراکز شهر تهران معاینه فنی معتبر را دریافت کرده و پس از آن از طرح ترافیک روزانه یا هفتگی برای تردد در محدوده طرح ترافیک استفاده کنند.
وی تصریح کرد: براساس مصوبه شورای عالی ترافیک 98 هزار و 200 خودرو مجاز به ورود به محدوده طرح ترافیکی هستند که از این تعداد 40 هزار فقره آن به صورت آرم‌های روزانه و هفتگی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. این در حالی است که در سال گذشته تنها 15 هزار آرم روزانه و هفتگی به شهروندان ارائه می‌شد.
به گفته قنبرنژاد، در سال 93 و براساس مصوبه شورای عالی ترافیک 33 درصد سهم آرم‌های سالانه و سهمیه‌بگیران کاسته شده و بر سهم آرم‌های روزانه و هفتگی افزوده شده است.