kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۰۴
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹

تدابیر شدید امنیتی ارتش سوریه در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

ارتش سوریه طرح امنیتی پیشگیرانه‌ای را در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به اجرا گذاشته است.


به گزارش خبرگزاری فارس، با نزدیک شدن موعد انتخابات ریاست جمهوری سوریه ارتش این کشور نیروهای نظامی را در مراکز حساس مستقر کرده است.
یک منبع امنیتی سوری در این باره گفت، در مناطق درگیری و یا ناامن که مرکز انتخاباتی در آنجا وجود ندارد شهروندان می‌توانند برای انداختن رای خود به مراکز رای‌گیری در مناطق امن مراجعه کنند.
رئیس کمیته عالی قضایی انتخابات می‌گوید که با نظارت دقیق ناظران، امکان تقلب در این انتخابات وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد اگر هر کدام از نامزدها اکثریت مطلق آرا را به دست آورد نام او به عنوان برنده این انتخابات اعلام می‌شود ولی اگر هیچ کدام نتوانند اکثریت مطلق را به دست آورند انتخابات دو هفته بعد بین دو نامزدی که بیشترین آرا را کسب کرده‌اند دوباره برگزار می‌شود.
در این حال «میسا المحروس» رئیس کمیته فرعی انتخابات در دمشق درباره برگزاری انتخابات گفت، انتخابات در حوزه‌های رای‌گیری، ادارات دولتی و در اماکن دیگر در محله‌های مختلف شهر برگزار می‌شود.
وی افزود، این یک وظیفه ملی بر دوش همه به ویژه مسئولان است و این مهم نیازمند همکاری تمام و کمال همه طرف‌ها و بی‌طرفی آنها نسبت به نامزدهای مختلف است.
این در حالی است که روز شنبه تمامی روسا و اعضای کمیته‌های حوزه‌های رای‌گیری در دمشق در مقابل کمیته قضایی فرعی در این استان سوگند یاد کردند.
انتخابات ریاست جمهوری سوریه با حضور سه نامزد از ساعت 7 صبح سوم ژوئن (فردا) در سراسر سوریه برگزار خواهد شد.
انتخابات ریاست جمهوری در 43 سفارت سوریه در کشورهای مختلف روز چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد و 95 درصد از واجدان شرایط برای رای دادن در این انتخابات شرکت کردند.
استاندار حمص از وجود 732 مرکز انتخاباتی در شهر حمص و 1015 صندوق انتخاباتی در استان حمص خبر داد.
وی تاکید کرد، اقدامات لازم برای تضمین موفقیت روند انتخابات اتخاذ شده است.
در همین رابطه هشام الشعار رئیس کمیته عالی قضایی انتخابات سوریه اعلام کرد، در این انتخابات 15 میلیون و 845 هزار و 575 سوری در داخل و خارج از سوریه حق رای دارند.
در حالی که تنها یک روز به برگزاری انتخابات سوریه باقی مانده بازار تبلیغات انتخاباتی در این کشور داغ است.
تصاویر نامزدهای انتخاباتی و برنامه‌های آنها به طور گسترده و وسیع در سطح این کشور به چشم می‌خورد و فضای این کشور کاملا رنگ انتخاباتی گرفته و از همه بیشتر تصاویر بشار اسد در مرکز شهر خودنمایی می‌کند.
حسان النوری نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوریه ضمن دعوت از مردم برای مشارکت فعال در انتخابات گفت، هر نامزدی در انتخابات پیروز شود خط مقاومت ادامه پیدا می‌کند.
از سوی دیگر منابع مطلع در گذرگاه مرزی لبنان و سوریه از افزایش بازگشت مردم سوریه به کشورشان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری خبر دادند.
بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه نیز در دیدار با شماری از شخصیت‌ها و برگزیدگان دمشق تاکید کرد، سوریه با کمک و بیداری مردم توطئه‌های خارجی را ناکام می‌سازد.
وی افزود، قدرت هر کشوری در قدرت مردم آن است و تا زمانی که همبستگی مردمی در کشور وجود داشته باشد سوریه می‌تواند مقاومت کند و همه طرح‌هایی را که در خارج از سوریه طراحی می‌شوند ناکام سازد.
از سوی دیگر ارتش سوریه در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه عملیات سنگینی را در جبهه‌های مختلف این کشور علیه تروریست‌ها آغاز کرده و موفق شد تا تعداد زیادی از تروریست‌ها را به هلاکت برساند.
ارتش سوریه در مناطق الرستن، ام شرشوح در حومه حمص، درعا، ادلب و مناطق دیگر با تروریست‌ها درگیر شده و تعداد زیادی از آنان را به هلاکت رساند.
سایر رویدادها
* رئیس حزب نهضت اسلامی تاجیکستان از کشورهای بانفوذ در جهان اسلام دعوت کرد که برای پایان جنگ و ایجاد ثبات در سوریه مساعدت کنند.
* رسانه‌های وابسته به مخالفان نظام سوریه از کشته شدن فضل شاکر خواننده لبنانی وابسته به گروه‌های سلفی در نبرد دیرالزور خبر دادند.
* منابع آگاه خبری از دستگیری شش مظنون به همکاری با گروه‌های تکفیری در اسپانیا خبر دادند.
* 17 چادر آوارگان سوری در منطقه بقاع لبنان طعمه آتش شدند.
* رئیس‌جمهور روسیه در تماس تلفنی با نخست‌وزیر ترکیه اوضاع سوریه را مورد بحث و بررسی قرار داد.
* بر اساس نتایج تحقیق یک پایگاه خبری سوریه از آغاز درگیری‌ها در سوریه تاکنون 245 هزار تروریست خارجی از 87 کشور جهان علیه سوریه جنگیده‌اند.