kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۰۳
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹

هشدار اینترپل به اروپا درباره بازگشت تروریست ها از سوریه

«اینترپل» در مورد بازگشت تروریست های خارجی حاضر در سوریه به کشورشان و خطراتی که این کشورها به ویژه برای انگلیس دارند، هشدار داد.

«روزنامه ایندیپندنت آن ساندی» روز گذشته گزارشی از خطرات بازگشت گروه های تروریستی که در جنگ سوریه مشارکت دارند منتشر کرد و از هشدارهای پلیس بین الملل(اینترپل) درباره این باره خبر داد.
بر اساس این گزارش، اینترپل نام کشور انگلیس را به عنوان کشوری که با خطرات بسیار زیادی از سوی بازگشت چنین جنایتکارانی مواجه است اعلام کرد و افزود: انگلیس سال گذشته با ده‌ها نقشه تروریستی مواجه بود؛ این کشور اکنون در میان سایر کشورهای اروپایی «هدف اصلی» برای انجام اقدامات تروریستی به شمار می رود.
بر اساس این گزارش، اوضاع در فرانسه حتی به مراتب وخیم تر از انگلیس است و این کشور در میان 28 کشور اتحادیه اروپا، رتبه اول را از نظر خطراتی که از سوی این تروریست ها متوجه آن استبه خود اختصاص داده است.
این روزنامه در ادامه از قول«راب واین رای» رئیس اینترپل نقل می کند که :«بحران سوریه بعد جدیدی به تهدیدات موجود خواهد داد؛ چرا که باعث خواهد شد تا گروه های جدیدی برای انجام عملیات تروریستی به سمت اروپا کشیده شوند.»
در ادامه این گزارش می خوانیم: گزارش اینترپل نشان می‌دهد که سوریه مقصد مورد نظر افرادی که قصد دارند تا به صفوف افراد تکفیری در سوریه بپیوندند ، تا زمانی که جنگ داخلی در این کشور جریان دارد ، باقی خواهد ماند... تعداد تروریست های خارجی در میان مسلحان سوریه تا پایان سال 2013 به هزار نفر افزایش یافت و این درحالی است که بسیاری از آنها انگلیسی هستند. از این تعداد نیز 20 تن کشته شده‌اند.
 این روزنامه در پایان نوشت: «اینترپل همچنین هشدار داده است که برخی از سازمان های غیردولتی از پوششی برای تبلیغات به منظور جذب جوانان در صفوف تروریست‌های مسلح سوریه از طریق ترکیه که به گذرگاهی برای تروریست ها تبدیل شده است، استفاده می‌کنند.»