kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۹۳
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۴

انتشار نسخه انگلیسی یک کتاب در حوزه دفاع مقدس (اخبار ادبی و هنری)

نسخه انگلیسی کتاب «دا» قرار است به زودی روی سایت آمازون قرار گیرد.
به گزارش تسنیم، کتاب «دا»، خاطرات سیده زهرا حسینی که به‌قلم سیده اعظم حسینی نوشته شده است، از سال 88 تاکنون توسط پال اسپراکمن در دست ترجمه بود. اسپراکمن ترجمه چند کتاب دیگر در حوزه دفاع مقدس و انقلاب مانند «سفر به گرای 270 درجه» و «اسماعیل» را نیز بر عهده داشته است.
اسپراکمن برای ترجمه این اثر چندبار به ایران سفر کرده و با صحبت با راوی و نویسنده کتاب برای درک فضای حقیقی جنگ و دفاع مقدس و با حذف بخش‌هایی از اثر که برای مخاطب انگلیسی‌زبان قابل درک نبود، رسماً از سال 88 ترجمه کتاب را آغاز کرد. قرار است ترجمه انگلیسی این اثر در آینده نزدیک با عنوان «One Woman’s War» از سوی انتشارات مزدا به چاپ برسد. همچنین این انتشارات قصد دارد تا نسخه انگلیسی از این اثر را روی سایت آمازون نیز قرار دهد.
انتشارات مزدا در صفحه نخست خود جلد جدید این کتاب را قرار داده و خبر از انتشار آن تا نزدیک‌ترین زمان ممکن را می‌دهد. این انتشارات در خصوص این اثر توضیحاتی ارائه کرده و آن را جزو ادبیات مستند و خاطرات ایرانیان از جنگ می‌خواند. در خلال توضیحات تکمیلی بر این کتاب می‌خوانیم: «این کتاب روایتی کهن‌الگویانه از موضوع شهادت در میان شیعیان است که از گذشته تا به امروز را پیوند می‌زند. نویسنده در خلال روایت جنگ، گریزی به کشتار شیعیان در کربلا نیز می‌زند...»