kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۸۶
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲

ایران در میلاد خجسته سالار شهیدان غرق نور و شادی شد

با فرا رسیدن میلاد مسعود سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و برادرش سقای دشت کربلا شهرها و روستاهای سراسر کشور غرق شادی و سرور شد.
به گزارش خبرگزاری‌ها، حرم مطهر ثامن‌الحجج(ع) میزبان حضور زائران و مجاوران آن امام همام بود تا سالروز میلاد سالار شهیدان را به امام هشتم تبریک بگویند. به مناسبت همین روز برنامه‌های ویژه‌ای در آن بارگاه نورانی امام رضا(ع) به اجرا درآمد. سخنرانان در وصف سالار شهیدان و سقای دشت کربلا سخنرانی کردند. مداحان و مدیحه‌سرایان نیز اشعاری در خصوص سروران صحرای کربلا خواندند. همچنین جشن میلاد امام سوم شیعیان در مساجد، تکایا و برخی منازل شهروندان و اتباع متبرکه خراسان رضوی برگزار شد. حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) نیز به طرز باشکوهی چراغانی شده و طی دیشب و امروز انبوه زائران و مجاوران با حضور در کنار مرقد آن حضرت در جشن میلاد خجسته آن امام همام و برادرش حضرت ابوالفضل عباس(ع) شرکت کردند.
بیوت آیات عظام، دفتر رهبر معظم انقلاب، مساجد و تکایا به همین مناسبت، مراسم باشکوهی برگزار و سخنرانان گوشه‌‌هایی از زندگانی گهربار سیدالشهدا(ع) را بیان کردند.
در این میان طلاب و مسلمانان خارجی مقیم قم همسو با مردم این شهر با انجام مراسم جشن و سرور و اجرای برنامه‌های مذهبی و سنتی خاص، عشق و علاقه خالصانه خود را نسبت به حضرت امام حسین(ع) نشان دادند.
کسبه و بازاریان این شهر نیز با نصب بیرق‌های سبز در بالای مغازه‌های خود و پخش نقل و شیرینی این روز مبارک را گرامی داشتند.
بر  اساس همین گزارش، سومین حرم اهل‌بیت(ع) در ایران از میلاد سومین خورشید ولایت و امامت غرق نور و شادی شد. صحن وسرای حرم احمد بن موسی و محمد بن موسی(ع) مملو از محبان و دلدادگان حریم نبوی شد که از شهرهای مختلف فارس و سایر استان‌ها برای عرض ارادت به خاندان عصمت و طهارت به این امامزادگان جلیل‌القدر آمدند. مدیحه‌سرایی، اجرای تواشیح، سخنرانی و اجرای برنامه‌های شاد فرهنگی، توزیع شیرینی از جمله برنامه‌های میلاد امام حسین(ع) در حرم‌های مطهر امامزادگان جلیل‌القدر شیراز بود.
مراسم جشن و سرور میلاد خجسته سومین اختر تابناک امامت و ولایت در سایر شهرها، روستاها، بقاع متبرکه و مساجد سراسر ایران برگزار شد.