kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۸۰
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱

کوتاه اقتصادی

* معاون امور برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت نیرو در واکنش به خبر منتشر شده مبنی بر واگذاری نجات زاینده‌رود به آلمانی‌ها تاکید کرد: یک شرکت تحقیقاتی آلمانی چند سال است که در بخش مطالعات آبگیر زاینده‌رود مشارکت دارد که اکنون این مطالعات به مرحله اجرا رسیده است. علیرضا دائمی در مورد اجرای نتایج مطالعات نیز با تاکید بر اینکه اجرا باید توسط ایران صورت بگیرد، گفت: این شرکت تحقیقاتی آلمانی حدود چهار سال است که کار مطالعه در زمینه زاینده‌رود را انجام می‌دهد. وی افزود: مطالعات انجام شده می‌تواند در مدیریت یکپارچه منابع به ما کمک کند و انجام این کار  به رفع مشکل در کل حوضه که شامل استان‌های چهار محال و بختیاری، اصفهان و یزد می‌شود کمک می‌کند.
* در پی تعدیل 400 تن از پرسنل شرکت تولیدی ایران تایر و کاهش حقوق و دستمزد و همچنین افزایش 50 درصدی ساعات کار از هشت ساعت به 12 ساعت در روز، کارگران این شرکت تولیدی به نشانه اعتراض دیروز در برابر وزارت کار تجمع کردند.به گزارش ایسنا، این تجمع اعتراض‌آمیز که با حضور 200 تن از کارکنان شرکت انجام شد در نهایت با پذیرش چهار تن از نمایندگان کارگران از سوی وزیر کار و قول مساعد برای پیگیری مطالبات آنها به پایان رسید.
* رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از ارائه تسهیلات به مؤدیانی که مالیات خود را به صورت الکترونیکی ارائه و پرداخت کنند، خبر داد و گفت: مالیات مؤدیان مشاغل تقسیط می‌شود. علی عسگری از ارائه تسهیلات به مؤدیان مالیات بر درآمد مشاغل خبر داد و گفت: این گروه از مؤدیان با ارائه اظهارنامه مالیاتی خود به صورت الکترونیکی و پرداخت بخشی از مالیات ابرازی، می‌توانند باقیمانده مالیات مربوطه را تقسیط نمایند.
* رئیس انجمن صنفی گاوداران استان تهران گفت: دامداران در اعتراض به عدم پرداخت یارانه شیر، نرخ پائین خرید شیر و عدم اعلام قیمت‌های جدید شیر و گوشت مقابل ساختمان اصلی وزارت جهاد کشاورزی تجمع کردند. احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران استان تهران طی تماس تلفنی به خبرنگار فارس، گفت: گاوداران از سراسر کشور مقابل ساختمان اصلی وزارت جهاد کشاورزی در اعتراض به عدم احقاق حقوقشان تجمع کرده‌اند. به گفته مقدسی، دامداران برای عدم پرداخت کامل یارانه 300 میلیارد تومانی شیر، نرخ پائین قیمت خرید شیر، قیمت تمام شده بالا و عدم حمایت از سوی دولت اعتراض می‌کنند.