kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۶۴
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰
وزیر جهاد کشاورزی:

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان احیا می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اردبیل یک استان کشاورزخیز است و قابلیت‌های فوق‌العاده زیادی در زمینه‌های آب، خاک و دامپروری دارد.

محمود حجتی در بازدید از شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در پارس‌آباد با یادآوری منابع آبی و آب‌های مرزی موجود در استان اردبیل اظهار داشت: باید با استفاده بهینه و مطلوب از منابع آبی و تجهیز مزارع به سامانه آبیاری مدرن از هدر رفت آب جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان یکی از شرکت‌های منحصر به فرد کشور شناخته شده است، تصریح کرد: باید با تلاش و کوشش همه جانبه مشکلات این بنگاه عظیم اقتصادی را حل کنیم تا در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گیرد.
وزیر جهاد کشاورزی به سرمایه‌گذاری کلان دولت در بخش آب وخاک اشاره کرد و ادامه داد: با پشتیبانی و همکاری بین دولت، مجلس و حضور خود بهره‌برداران کشاورزی و نیز هماهنگی و همکاری وزارت نیرو شاهد توسعه شبکه‌های آبیاری و استفاده مطلوب از امکانات موجود می شویم.
حجتی در این بازدید از بخش‌ها و قسمت‌های مختلف شرکت مغان ازجمله دامپروری، باغ‌های میوه، کارخانه قند و سیلو دیدن کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این شرکت قرار گرفت.
وی همچنین در بازدید از پروژه کانالت‌گذاری بین مزارع پارس‌آباد توسعه شبکه‌های آبیاری را در رونق بخش کشاورزی منطقه دشت مغان اثرگذار دانست و خاطر نشان کرد: برای این منظور 42 هزار هکتار از زمین‌های زراعی جهت جلوگیری از هدر رفت آب کانالت‌گذاری شده و هشت هزار هکتار هم با اعتبار 20 میلیارد تومان در حال اجراست.