kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۶۳
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸

کوتاه از شهرستان ها

بودجه برای طرح‌های نیمه تمام
خور و بیابانک- خبرنگار کیهان:فرماندار خور و بیابانک در جلسه کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان گفت: بیش از 55 میلیارد ریال اعتبار به شهرستان خور و بیابانک اختصاص یافت.
علی استوار گفت: این اعتبار براساس اولویت‌بندی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام اختصاص یافته است.
وی افزود: ضروری است ادارات، ارگان‌ها و نهادها برای دستگاه خود در جهت توسعه و رشد شهرستان برنامه‌ریزی کنند.
استوار خاطرنشان کرد: این اعتبارات در قالب 83 پروژه به 29 دستگاه اجرایی و خدمات‌رسان اختصاص یافته است.
فرماندار خور و بیابانک همچنین اولویت بودجه امسال شهرستان را به دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان راه و شهرسازی، آبفای شهری و روستایی، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش اعلام کرد و افزود: اعتبارات امسال شهرستان نسبت به پارسال کاهش 35 درصدی دارد.

انتخابات شورای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها
اصفهان- خبرنگار کیهان:انتخابات شورای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با حضور شهرداران منتخب استان‌ها برگزار و شهردار اصفهان به عنوان عضو این شورا برگزیده شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری اصفهان، در این انتخابات که در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور برگزار شد شهرداران استان‌ها سوابق کاری و برنامه‌های پیشنهادی خود را اعلام کردند سپس با رای شهرداران استان‌های حاضر در جلسه، سه عضو اصلی شورای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزیده شدند.
در نتیجه این رای‌گیری صادق نجفی شهردار تبریز، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار اصفهان و مهدی عبوری شهردار ساری به عنوان سه عضو شورای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور انتخاب شدند.

زکات مستحبی کشاورزان
بادرود- خبرنگار کیهان:کشاورزان بادرودی 2 تن از محصول خیار خود را تحت عنوان زکات مستحبی به کمیته امداد امام خمینی پرداخت کردند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان نطنز گفت: با توجه به فصل برداشت خیار در سطح مزارع بخش بادرود، تعدادی از کشاورزان منطقه، زکات محصول خود را به کمیته امداد پرداخت کردند.
محمدرضا مومی اردستانی از دیگر کشاورزان خواست با توجه به فصل برداشت صیفی‌جات در منطقه و در راستای کمک به مددجویان تحت پوشش با پرداخت زکات مستحبی، گامی در جهت توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش بردارند.

حذف کدهای بین شهری اصفهان
درچه- خبرنگار کیهان:رئیس اداره مخابرات خمینی‌شهر در جلسه شورای اداری شهرستان از حذف تمامی کدهای بین شهری در استان اصفهان خبر داد و گفت: تمامی شماره تلفن‌های استان نیز هشت رقمی شد.
خمسه خاطرنشان کرد: در شهرهای خمینی‌شهر، درچه، کوشک و اصفر‌آباد شماره اول تلفن‌ها به ابتدای شماره‌ها اضافه شد و کد استان اصفهان نیز در تماس‌های خارج از استان (031) انتخاب شد.

کمبود نیرو در حوزه درمان
شهرکرد- خبرنگار کیهان:استاندار چهارمحال و بختیاری در دیدار با معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این استان در بخش بهداشت و درمان به 500 نیروی انسانی نیاز دارد.
قاسم سلیمانی دشتکی افزود: امسال توسعه فعالیت‌های درمانی در چهارمحال و بختیاری از اولویت‌های کاری مسئولان استان بوده که برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است.
وی ادامه داد: گسترش جمعیت، کمبود پزشک عمومی و نبود امکانات پزشکی کافی از مهم‌ترین مشکلات مردم چهارمحال و بختیاری در حوزه بهداشت و درمان است.

هزینه سنگین بیمه ساختمانی
زرین‌شهر- خبرنگار کیهان: فرماندار شهرستان لنجان با انتقاد از بالا بودن نرخ بیمه‌های ساختمانی گفت: هزینه بیمه ساختمانی در روستاهای این شهرستان 5 برابر ارزش زمین است.
محسن سجاد افزود: نمایندگان مجلس باید در این زمینه چاره‌ای بیندیشند چون این مشکل در کل کشور وجود دارد و اعتراض‌های زیاد مردم را به دنبال داشته است.
وی اظهار داشت: بودجه شهرستان لنجان امسال 21 میلیارد ریال است که به زودی در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد.
سجاد با اشاره به مشکلات طرح مسکن مهر فولادشهر گفت: این شهر با دارا بودن جمعیتی در حد مرکز شهرستان از زیرساخت‌های لازم برخوردار نیست و از نظر مسائل آموزشی، بهداشتی و امنیتی مشکلات زیادی دارد.
وی افزود: هنوز چند مدرسه واقع در مسکن مهر آماده نیست و باید دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش، ذوب‌آهن و شرکت عمران مشکلات آن را حل و فصل کنند.