kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۵۷
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷

انتقاد رئیس خانه مطبوعات کردستان از توزیع ناعادلانه آگهی‌های دولتی

اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات کردستان با مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و بر حذف نگاه‌های سلیقه‌ای وحاکم شدن روح قانون بر فضای رسانه‌های استان تاکید کردند.
سنندج- خبرنگار کیهان:

رئیس خانه مطبوعات کردستان در این نشست توزیع آگهی‌های دولتی بین نشریات را ناعادلانه دانست و افزود: این مسئله منجر به رکود فعالیت اغلب مطبوعات بخصوص برخی دفاتر نمایندگی روزنامه‌های سراسری شده است.
سلیمان‌ الله‌مرادی گفت: برخی از نمایندگی‌های روزنامه‌های سراسری بیشترین آگهی‌های دولتی را دریافت می‌کنند در حالی که تیراژ آنها بسیار پایین است اما مطبوعات شناسنامه‌دار و پرتیراژ قادر به تامین حقوق پرسنل و هزینه‌های دفتر خود نیستند.
وی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خواست تا به این بازار آشفته پایان دهد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز با اشاره به اینکه از انتقاد منصفانه استقبال می‌کنیم، گفت: مخالف نگاه‌های سلیقه‌ای به مطبوعات و رسانه‌ها بوده و موظف به اجرای قانون هستیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین رحیم جعفری حوزه مطبوعات و رسانه‌ها را حوزه‌ای تاثیرگذار دانست و گفت: تلاش می‌کنیم نگرانی‌ها و دغدغه‌های اصحاب رسانه را تا جایی که امکان دارد برطرف کنیم.
وی تقویت خانه مطبوعات کردستان را در دستور کار این اداره کل دانست و گفت: برای رفع مشکلات رسانه‌های استان با سایر دستگاه‌های فرهنگی و شهرداری و شورای اسلامی شهر نیز رایزنی خواهیم کرد.