kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۱۹۷
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲
سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان اعلام کرد

دریافت ۲۱ هزار گزارش گران‌فروشی در شهریور

مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت گفت: طی شهریورماه امسال، گران‌فروشی بیش‌ترین شکایت مردمی واصله به سامانه ۱۲۴ ستاد خبری بود و در این باره بیش از ۲۱ هزار گزارش دریافت شده است.

غلامرضا صارمیان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اعلام کرد: گرانفروشی و تقلب بیشترین شکایت مردمی به ستاد خبری 124 بوده که در این باره بیش از 21 هزار گزارش دریافت شده است.
وی افزود: طی شهریور ماه سال جاری در مجموع 26 هزار و 66 فقره شکایت مردمی راجع به تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق تلفن 124 ستاد خبری استان‌ها دریافت شده است که از این تعداد 72 درصد شکایات مورد رسیدگی قرار گرفته است و 28 درصد باقی‌مانده در دست بررسی کارشناسی از سوی مراجع ذیربط است.مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بیان کرد: از مجموع شکایات 88 درصد مربوط به کالا و 12 درصد مربوط به خدمات است به طوری که بیشترین گزارش در بخش کالایی از نان و پوشک بچه و در بخش خدمات از رستوران‌های غذاخوری و تعمیرگاه‌های خودروهای سبک بوده است و گرانفروشی و تقلب در صدر عناوین تخلف گزارش‌های دریافتی قرار گرفته است.
صارمیان ادامه داد: از مجموع شکایات دریافتی، 588 فقره  (2درصد از کل شکایات) با برآورد ارزش بیش از 10 میلیارد ریال در کارگروه‌های رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و به تبع آن از تشکیل و ارجاع پرونده اجتناب شده است.وی افزود: در شهریور ماه سال جاری 71 درصد به صورت تلفنی، 18 درصد به صورت حضوری و 11 درصد به صورت کتبی شکایت خود را مطرح نموده‌اند.مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا اجحاف به ویژه گران‌فروشی، اختفاء، احتکار، عدم عرضه کالا و عدم درج قیمت از طریق سامانه 124 مسئولان ذیربط را در جریان قرار داده تا رسیدگی لازم صورت پذیرد.