kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۳۹۵۹
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱
تهدید عجیب برای عدم تمکین به قانون

مخابرات: اگر آبونمان برنگردد قیمت‌ها را بالا می‌بریم!

در پی حذف آبونمان از قبوض تلفن مردم، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اعلام اینکه امیدواریم رای دیوان برگردد، اعلام کرد اگر این اتفاق نیفتد تعرفه‌ها را افزایش می‌دهیم!

چندی پیش دریافت آبونمان تلفن‌های ثابت توسط دیوان عدالت اداری ابطال شد اما طی دو ماه گذشته هنوز وضعیت دریافت این آبونمان و یا بازگشت هزینه‌هایی که تاکنون دریافت می‌شده به مشترکان مشخص نیست. به عبارت دیگر با وجود الزام قانونی برای انجام این کار، هنوز مخالفت‌هایی با این اقدام دیوان عدالت انجام می‌شود.
بر همین اساس، سید مجید صدری، مدیرعامل شرکت مخابرات در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا درباره حذف آبونمان تلفن ثابت، اظهار داشت: لغو آبونمان و مصوبات رگولاتوری توسط دیوان عالی کشور تقریبا بین ۷۰۰ تا هزار میلیارد از درآمد سالانه مخابرات را کم می‌کند و این موضوع به شرکت مخابرات آسیب جدی‌ وارد می‌کند.
وی افزود: ما از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پیگیری‌های خودمان، این اعتراض را به دیوان عالی منتقل کردیم و امیدواریم مثمرثمر قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ادامه داد: حذف آبونمان همچنین نگهداری و توسعه مخابرات را دچار مشکل می‌کند و متضرر اصلی این موضوع علاوه‌بر مخابرات خود مردم هستند. امیدواریم دیوان این رای را برگرداند و یا بتوانیم با افزایش تعرفه آن را جبران کنیم.
بر اساس آنچه این مقام مسئول گفته است، در صورتی‌که آبونمان برنگردد قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند، به عبارت دیگر این شرکت کمر همت را بسته که به هر نحوی که شده از مردم پول بیشتر بگیرد!
در همین جهت، صدری در پاسخ به اینکه آیا افزایش تعرفه نارضایتی مردم را در پی ندارد، گفت: تلاش می‌کنیم با افزایش کیفیت کاری کنیم که ناراضی نباشند!
به گفته وی، ما باید درآمدها را افزایش دهیم و تنها راه هم این است که برروی دیتا و سرویس‌های ارزش افزوده سرمایه‌گذاری کنیم. علاوه‌بر اینکه درآمد ما از تلفن ثابت است، برای افزایش درآمد باید یک برنامه‌ریزی مناسب روی دیتا داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به اینکه آیا روند توسعه در مخابرات کند نیست، بیان کرد: برای دیتا و فیبرنوری برنامه‌های خوبی داریم. از جمله اینکه تعرفه‌هایمان را در حوزه فیبرنوری کاهش دادیم و هزینه کابل‌کشی داخل ساختمان را برای فیبرنوری فعلا رایگان کردیم. البته این درآمد زیاد نبوده‌اما ما بلندمدت به این موضوع فکر می‌کنیم. هم‌چنین هزینه مودم را تقسیط کردیم. این‌ها تلاش‌هایی است که بتوانیم مردم را ترغیب کنیم که به سمت سرویس‌های جدید بروند.
صدری درباره‌ برنامه مخابرات برای افزایش کاربران فیبرنوری اضافه کرد: در حال حاضر ۵۰ هزار مشترک فیبرنوری داریم و هدف ما در سال 1397 این است که ۳۵۰ مشترک داشته باشیم که امیدواریم در نیمه دوم سال بتوانیم به این هدف برسیم.
گفتنی است، مردم توقع دارند مسئولان مخابرات به جای تحمیل گرانی و افزایش قیمت‌ها به دنبال کاهش هزینه‌ها باشند تا هم مشکل مخابرات حل شود و هم گرانی به مردم تحمیل نشود.