شرکت ملی نفت ایران:
ماجرای بازگشت نفتکشهای یونانی به ایران صحت ندارد
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی، هر گونه پهلوگیری یا بارگیری کشتیهای نفتکش یونانی در پایانههای نفتی ایران در خلیج فارس را رد کرد و گفت: در شرایط فعلی تنها نفتکشهای ایرانی و ژاپنی در پایانههای نفتی پهلوگیری می کنند.
به گزارش مهر، با گذشت بیش از دو سال از تحریم نفت ایران توسط اتحادیه اروپا، پالایشگاههای یونانی تاکنون بدهی نفتی خود به شرکت ملی نفت ایران را تسویه نکرده اند.سید محسن قمصری مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران هم با تائید پابرجا ماندن بدهی های نفتی یونان به ایران، گفته است: در حال حاضر ایران از پالایشگاه های نفت یونان، شل و چندین شرکت دیگر در مجموع حدود چهار میلیارد دلار بدهی نفتی معوق دارد.
همزمان با این اظهار نظر، برخی از رسانه های خارجی از بازگشت کشتیهای نفتکش یونانی به پایانه های نفتی ایران در خلیج فارس خبر دادند.
پایگاه ترید ویندز نیوز دیروز مدعی شد: 4 فروند از 5 نفتکش غولپیکری که قبلا در ناوگان کشتیرانی سرمایه دار یونانی، دیمیتریس کامبیس فعالیت میکردند با اسامی جدید در آب های ایران مشاهده شدهاند. این نشان می دهد که این نفتکش ها فعالیت های خود را از سر گرفتهاند.
سه فروند از این کشتیهای نفتکش با پرچم مغولستان تردد می کنند. کشتی چهارم، پس از مدت ها توقف در جزیره خارک، بدون تغییر نام عازم یکی از بنادر هند شده است.این رسانه خارجی همچنین مدعی شده است: هنوز مشخص نیست که چه کسی کنترل کشتیهای سابق کامبیس را در اختیار دارد، اما نوع نامگذاری آنها نشان می دهد که این تانکرها در اختیار شرکت ملی نفتکش ایران قرار دارند که نام کشتی ها را به صورت اتفاقی انتخاب می کند.
همزمان با این اظهار نظر، برخی از رسانه های خارجی از بازگشت کشتیهای نفتکش یونانی به پایانه های نفتی ایران در خلیج فارس خبر دادند.
پایگاه ترید ویندز نیوز دیروز مدعی شد: 4 فروند از 5 نفتکش غولپیکری که قبلا در ناوگان کشتیرانی سرمایه دار یونانی، دیمیتریس کامبیس فعالیت میکردند با اسامی جدید در آب های ایران مشاهده شدهاند. این نشان می دهد که این نفتکش ها فعالیت های خود را از سر گرفتهاند.
سه فروند از این کشتیهای نفتکش با پرچم مغولستان تردد می کنند. کشتی چهارم، پس از مدت ها توقف در جزیره خارک، بدون تغییر نام عازم یکی از بنادر هند شده است.این رسانه خارجی همچنین مدعی شده است: هنوز مشخص نیست که چه کسی کنترل کشتیهای سابق کامبیس را در اختیار دارد، اما نوع نامگذاری آنها نشان می دهد که این تانکرها در اختیار شرکت ملی نفتکش ایران قرار دارند که نام کشتی ها را به صورت اتفاقی انتخاب می کند.