قائممقام شرکت راهآهن:
راهآهن شرق دو خطه میشود
قائممقام شرکت راهآهن ایران از دو خطه شدن راهآهن شرق خبر داد.
طبس- خبرنگار کیهان:
قائممقام شرکت راهآهن ایران از دو خطه شدن راهآهن شرق خبر داد.
احمد خدایی در طبس گفت: باتوجه به موقعیت سوقالجیشی راهآهن شرق به زودی این محور با مشکل ظرفیت خطوط روبهرو خواهد شد که به همین دلیل ناچاریم این محور را به دو خطه تبدیل کنیم.
وی ادامه داد: راهآهن شرق نقش بسیار مهمی در ترانزیت بار و مسافر در کشور دارد بطوریکه این ناحیه ازنظر حمل بار هماکنون در کشور مقام سوم را به خود اختصاص داده است وی افزود: با برنامهریزیهای انجام شده باید طی 8سال آینده میزان حمل بار به وسیله راهآهن هر سال 20درصد افزایش یابد که بخش قابل توجهی از این بار بر دوش راهآهن شرق است.
قائممقام راهآهن جمهوری اسلامی ایران با اعلام اینکه از سال آینده ناوگان ریلی کشور تغییر و تحول اساسی خواهد داشت افزود: درحال حاضر شبکه ریلی کشور 1600 واگن دارد که پیشبینی ما این است که از سال آینده سالانه 5000 واگن مسافری به ظرفیت واگنها افزوده شود که در این رابطه نگاه ما به کیفیت واگنها هم خواهد بود.
خدایی خاطرنشان کرد: جابهجایی راه آهن شرق از طبس به جایی دیگر شایعه است زیرا مرکز راهآهن شرق ازنظر امکانات و مدیریت در طبس مستقر است و درصورت جابهجایی ازنظر ظرفیتی و فنی مشکل ایجاد میکند و اصلاً امکان جابهجایی وجود ندارد.
قائممقام شرکت راهآهن ایران از دو خطه شدن راهآهن شرق خبر داد.
احمد خدایی در طبس گفت: باتوجه به موقعیت سوقالجیشی راهآهن شرق به زودی این محور با مشکل ظرفیت خطوط روبهرو خواهد شد که به همین دلیل ناچاریم این محور را به دو خطه تبدیل کنیم.
وی ادامه داد: راهآهن شرق نقش بسیار مهمی در ترانزیت بار و مسافر در کشور دارد بطوریکه این ناحیه ازنظر حمل بار هماکنون در کشور مقام سوم را به خود اختصاص داده است وی افزود: با برنامهریزیهای انجام شده باید طی 8سال آینده میزان حمل بار به وسیله راهآهن هر سال 20درصد افزایش یابد که بخش قابل توجهی از این بار بر دوش راهآهن شرق است.
قائممقام راهآهن جمهوری اسلامی ایران با اعلام اینکه از سال آینده ناوگان ریلی کشور تغییر و تحول اساسی خواهد داشت افزود: درحال حاضر شبکه ریلی کشور 1600 واگن دارد که پیشبینی ما این است که از سال آینده سالانه 5000 واگن مسافری به ظرفیت واگنها افزوده شود که در این رابطه نگاه ما به کیفیت واگنها هم خواهد بود.
خدایی خاطرنشان کرد: جابهجایی راه آهن شرق از طبس به جایی دیگر شایعه است زیرا مرکز راهآهن شرق ازنظر امکانات و مدیریت در طبس مستقر است و درصورت جابهجایی ازنظر ظرفیتی و فنی مشکل ایجاد میکند و اصلاً امکان جابهجایی وجود ندارد.