از طریق ویدئو کنفرانس و دیدار حضوری
فرمانده ناجا پای صحبتهای مردم نشست
فرمانده نیروی انتظامی از طریق ویدئو کنفرانس و دیدار با مراجعان حضوری به گفتوگو با شهروندان نشست.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسیناشتری صبح دیروز با حضور در مرکز نظارت همگانی بازرسی کل ناجا (197)، ابتدا از طریق ویدئوکنفرانس با شهروندان استانهای خراسان رضوی و ایلام گفتوگو کرد و پس از آن با حاضرین در مرکز نظارت همگانی بازرسی کل ناجا دیدار کرد و پای حرفهای مردم نشست.
در این گفتوگوها شهروندان موضوعات مختلفی را مطرح کردند که ارائه پیشنهادات و طرح انتقادات از محورهای این دیدار مردمی بود.
افزایش رضایت مردمی از عملکرد پلیس
فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سامانه 197 از سالهای گذشته به همت همکارانم راهاندازی شده و در واقع مرکز نظارت همگانی پل ارتباطی شهروندان با مسئولان نیروی انتظامی است و مردم میتوانند طی تماس با سامانه 197 یا مراجعه حضوری، انتقادات، پیشنهادات یا موضوعات مدنظرخودرا مطرح و پیگیری کنند.
سردار اشتری با بیان اینکه این مرکز در سراسر کشور راهاندازی شده، افزود: در سال گذشته حدود یک میلیون و 500 هزار تماس با سامانه 197 داشتیم که این میزان تماس در سال 96 در مقایسه با سال قبلتر (سال95) حدود 10 درصد افزایش داشته است. از این میزان حدود 500 هزار تماس عملیاتی شده که بخشی از تماسها نیز طرح پیشنهادات و انتقادات بود.
وی خاطر نشان کرد: در سال 96 نسبت به سال 95 میزان انتقادات و شکایات حدود 8/5 درصد کاهش داشته این در حالی است که تقدیر از نیروی انتظامی 10/2 درصد افزایش داشته که این آمار بیانگر این مهم میباشد که هر سال نسبت به سال گذشته، ارتباط و تعاملمان با مردم بیشتر شده است.
فرمانده ناجا با بیان اینکه هر ساله بیش از 30 میلیون تماس با سامانههای مختلف ناجا اعم از 197، 110 و... صورت میگیرد، یادآور شد: از مردم عزیز میخواهیم ما را در انجام بهتر مأموریتها یاری کنند و هر جا که اشکال یا نقصی بود حتما مطرح کنند، چرا که در هر شرایط پذیرای انتقادات و پیشنهادات مردم هستیم و از حمایتها تشکر میکنیم.
اشتری در تشریح عملکرد پنج ماهه مرکز نظارت همگانی پلیس، گفت:600 هزار تماس در پنج ماهه امسال با سامانه 197 بر قرار شده که البته میزان تماسها هر ماه نسبت به ماه قبل افزایش دارد.وی در پاسخ به این سؤال که در تماس مردمی با سامانه 197 از کدام پلیس بیشتر انتقاد شده، اظهارداشت: قاعدتا انتقادات و تقدیرهای بیشتر معطوف پلیسهایی است که بیشتر در ارتباط و تعامل با مردم هستند، به طور مثال سطح ارتباطی پلیس راهور نسبت به مرزبانی با مردم بیشتر است اما اینکه از پلیس یا مجموعهای انتقاد شود دلیل بر تخلفات بیشتر در آن مجموعه نیست.
عالیترین مقام انتظامی کشور درخصوص روند رسیدگی به شکایات ارسالی به سامانه 197 گفت: مرکز نظارت همگانی پلیس زیرمجموعه بازرسی کل است و در این مرکز نمایندگانی از همه پلیسها، ردههای تخصصی و معاونتها برای رسیدگی به مطالبات مردمی حضور دارند و در سه بازه زمانی کوتاه، میان و بلندمدت و به فراخور گزارش دریافتی به شکایات و انتقادات رسیدگی میشود. به طور مثال انتقادات درخصوص نقاط حادثه خیز و رفع این مشکل، نیازمند همراهی و همکاری سایر دستگاهها مثل وزارت راه و شهرسازی است و ممکن است کمی زمان بر باشد.