مدیرعامل بانک مسکن در پاسخ به کیهان:
سالانه 3 هزار میلیارد تومان از اقساط مسکن مهر به خانه اولیها اختصاص مییابد
مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرد: سالیانه سه هزار میلیارد تومان از اقساط مسکن مهر به صندوق یکم تزریق میشود.
گروه اقتصادی-
به گزارش خبرنگار کیهان، ابوالقاسم رحیمی انارکی، دیروز در نشست خبری به تشریح عملکرد بانک مسکن پرداخت.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار کیهان درباره موارد مصرف اقساط بازگشتی مسکن مهر و عایدی مسکن روستایی از این منابع، اظهار کرد: اقساط مسکن مهر دهساله است که تا سه سال برای تکمیل همین پروژه استفاده میشود و این اقساط در هفت سال باقیمانده به صندوق یکم اختصاص مییابد.
مدیرعامل بانک مسکن تصریح کرد: سالیانه سه هزار میلیارد تومان از اقساط مسکن مهر به صندوق یکم تزریق میشود.رحیمی انارکی افزود: یکی از دلایلی که توانستیم نرخ تسهیلات برای تکمیل مسکن مهر را تا هشت و شش درصد را کاهش دهیم، استفاده از اقساط بازگشتی بوده وگر نه ناچار بودیم نرخ تسهیلات را همان 14 درصد نگه داریم.
وی عنوان کرد: صندوق یکم طرحی است که به خانه اولیها تسهیلات میدهد ولی آثار و تبعات مسکن مهر را ندارد. یعنی بخشی از آن پول خود متقاضیان هست و بخشی هم تسهیلاتی است که ما از منابع خودمان به آنها میدهیم و دیگر به بانک مرکزی برای تأمین خط اعتباری مراجعه نمیکنیم.
مدیرعامل بانک مسکن خاطرنشان کرد: کار حدود 2 میلیون و 370 هزار واحد مسکن انجام شده که 420 هزار واحد آن در قالب مسکن روستایی است. بقیه این مسکنها نیز به صورت طرحهای 99 ساله، خودمالکی و بافت فرسوده بوده است.
رحیمی انارکی در پاسخ به سؤال دیگر کیهان درباره بنگاهداری و داراییهایی قابل واگذاری این بانک هم پاسخ داد: بخشی از داراییها که قابلیت واگذاری دارد، از جمله سهام برخی شرکتهای سیمان در چند مرحله در بورس عرضه شده و بخشی هم باقی مانده که در حال مذاکره هست.
وی گفت: ما شرکتهای غیرابزاری را یا در شرکتهای ابزاری که مرتبط با فعالیت بانک هستند و شامل واگذاری نمیشوند، ادغام میکنیم و یا واگذار میشوند.مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرد: شرکتداری غیرابزاری بانک مسکن خیلی محدود است و مجموعا حدود 200 تا 300 میلیارد تومان برآورد میشود.
سؤال دیگر خبرنگار ما درباره عملکرد این بانک در بازار بین بانکی بود که رحیمی انارکی در این مورد گفت: ما در بازار بین بانکی هم در حد جزئی قرض میگیریم و هم بخشی از منابع را قرض میدهیم. ولی در مجموع تراز ما مثبت و در حد 2 تا 3 هزار میلیارد تومان است.
وی تأکید کرد: نرخ سود عملکرد در بازار بین بانکی 18 درصد است.
به گزارش خبرگزاریها، مدیرعامل بانک مسکن در این نشست از ارائه پیشنهاداتی برای افزایش سقف وام مسکن خبر داد و گفت که کاهش نرخ سود در این وامها مشروط به کاهش بهای تمام شده منابع خواهد بود، هر زمان که این اتفاق رخ دهد به طور حتم نرخ سود نیز به مرور کمتر میشود.
به گزارش خبرنگار کیهان، ابوالقاسم رحیمی انارکی، دیروز در نشست خبری به تشریح عملکرد بانک مسکن پرداخت.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار کیهان درباره موارد مصرف اقساط بازگشتی مسکن مهر و عایدی مسکن روستایی از این منابع، اظهار کرد: اقساط مسکن مهر دهساله است که تا سه سال برای تکمیل همین پروژه استفاده میشود و این اقساط در هفت سال باقیمانده به صندوق یکم اختصاص مییابد.
مدیرعامل بانک مسکن تصریح کرد: سالیانه سه هزار میلیارد تومان از اقساط مسکن مهر به صندوق یکم تزریق میشود.رحیمی انارکی افزود: یکی از دلایلی که توانستیم نرخ تسهیلات برای تکمیل مسکن مهر را تا هشت و شش درصد را کاهش دهیم، استفاده از اقساط بازگشتی بوده وگر نه ناچار بودیم نرخ تسهیلات را همان 14 درصد نگه داریم.
وی عنوان کرد: صندوق یکم طرحی است که به خانه اولیها تسهیلات میدهد ولی آثار و تبعات مسکن مهر را ندارد. یعنی بخشی از آن پول خود متقاضیان هست و بخشی هم تسهیلاتی است که ما از منابع خودمان به آنها میدهیم و دیگر به بانک مرکزی برای تأمین خط اعتباری مراجعه نمیکنیم.
مدیرعامل بانک مسکن خاطرنشان کرد: کار حدود 2 میلیون و 370 هزار واحد مسکن انجام شده که 420 هزار واحد آن در قالب مسکن روستایی است. بقیه این مسکنها نیز به صورت طرحهای 99 ساله، خودمالکی و بافت فرسوده بوده است.
رحیمی انارکی در پاسخ به سؤال دیگر کیهان درباره بنگاهداری و داراییهایی قابل واگذاری این بانک هم پاسخ داد: بخشی از داراییها که قابلیت واگذاری دارد، از جمله سهام برخی شرکتهای سیمان در چند مرحله در بورس عرضه شده و بخشی هم باقی مانده که در حال مذاکره هست.
وی گفت: ما شرکتهای غیرابزاری را یا در شرکتهای ابزاری که مرتبط با فعالیت بانک هستند و شامل واگذاری نمیشوند، ادغام میکنیم و یا واگذار میشوند.مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرد: شرکتداری غیرابزاری بانک مسکن خیلی محدود است و مجموعا حدود 200 تا 300 میلیارد تومان برآورد میشود.
سؤال دیگر خبرنگار ما درباره عملکرد این بانک در بازار بین بانکی بود که رحیمی انارکی در این مورد گفت: ما در بازار بین بانکی هم در حد جزئی قرض میگیریم و هم بخشی از منابع را قرض میدهیم. ولی در مجموع تراز ما مثبت و در حد 2 تا 3 هزار میلیارد تومان است.
وی تأکید کرد: نرخ سود عملکرد در بازار بین بانکی 18 درصد است.
به گزارش خبرگزاریها، مدیرعامل بانک مسکن در این نشست از ارائه پیشنهاداتی برای افزایش سقف وام مسکن خبر داد و گفت که کاهش نرخ سود در این وامها مشروط به کاهش بهای تمام شده منابع خواهد بود، هر زمان که این اتفاق رخ دهد به طور حتم نرخ سود نیز به مرور کمتر میشود.