با حضور حجتالاسلام محمدی گلپایگانی
مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد
مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با حضور حجتالاسلام محمدی گلپایگانی، رئیسدفتر رهبر معظم انقلاب در حوزه هنری برگزار شد.
حجتالاسلام محمدی گلپایگانی، رئیسدفتر رهبر معظم انقلاب در این مراسم اظهار داشت: یکی از برنامههایی که باید در دستور کار سازمان تبلیغات باشد، این است که حب اهل بیت را تبلیغ کند. امروز محبت اهل بیت در جوامع اسلامی وجود دارد و بیشتر باید آنها را تزریق کرد. جوانان را با اهل بیت بیشتر آشنا بکنید.
به گزارش فارس، حجتالاسلام علی اکبر رشاد، رئیسپژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نیز بیان داشت: سازمان تبلیغات هم یک مبلغ بزرگ است و بناست پیام الهی را به مخاطب منتقل کند و باید بر اساس یک نظریه پشتیبان عمل کند. لذا ما باید یک تئوری تبلیغ داشته باشیم. انتظار میرود سازمان تبلیغات کار خود را بر اساس یک تئوری معین پی بگیرد و لازمه پذیرش تئوری آن است که سازمان بر اساس ارکان آن تئوری شکل بگیرد و سازماندهی شود. ما باید مخاطبگزینی کنیم و بر همان متمرکز شویم. امر تبلیغ برای عامه مردم را باید به علمای بلاد سپرد.
بر اساس این گزارش، حجتالاسلام خاموشی، رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم خطاب به رئیسجدید سازمان ابراز داشت: سازمانی را تحویل میگیرید که مجموعهای انقلابی و ولایی و دارای بینش بالایی است. ما در حوزه هنری خط تراز هنر را تعریف کردیم. انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سبک زندگی را در این حوزه پیگیری کردیم. در تبیان کاربر ملی، شبکه ملی و محتوای ملی را مورد توجه قرار دادیم. با آموزش و پرورش هماهنگ شدیم تا برای مخاطب نسل جوان تدبیر کنیم. همچنین بسط حرکت قرآنی در سراسر کشور مورد نظر بوده است. با تعامل مثبت با حوزه، تحقق ۱۰۰ هزار تبلیغ در موسمی مانند محرم قابل تحقق است. امروز این عدد ۵۰ هزار تبلیغ است.
حجتالاسلام قمی، رئیسجدید سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه دیدگاه امام(ره) در اول انقلاب باعث ایجاد نهادهایی شد که پیش رونده باشند، خاطرنشان کرد: اگر جامعه غباری گرفته عرضه اسلام ناب این جامعه را مستحکم میکند.
وی ابراز داشت: اسلام ناب باید به دقیقترین شکل عرضه شود. دریافت بنده این است که یک عزم ملی توسط همه سازمانها و نهادها لازم است که اسلام ناب تبیین شود.
رئیسجدید سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تبلیغ صرفاً وظیفه روحانیون نیست، گرچه سازمان باید در این امر رشد کند اما باید همه امت خود را مبلغ این مکتب بدانند. باید بین تبلیغ سنتی و مدرن یک همافزایی ایجاد کرد. تبلیغ شأن امامت است و امروز تبلیغ مهجور شده است که خود آن به تبلیغ نیاز دارد. ما به یک مواصلت بین مومنین محتاجیم تا این مسیر را طی کنیم.