هلاکت 11 سرکرده ارشد و 70عضو طالبان به دست نیروهای دولتی درشمال افغانستان
وزارت کشور افغانستان از هلاکت ۱۱ فرمانده ارشد و70عضو گروه تروریستی طالبان در ولایت «فاریاب» به دست نیروهای دولتی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت کشور افغانستان دیروز با انتشار بیانیهای اعلام کرد که در عملیات نیروهای امنیتی این کشور در شهرستان «غورماچ » واقع در ولایت فاریاب، ۱۱ فرمانده ارشد و 70 عضو دیگرطالبان به هلاکت رسیدند.
در ادامه این بیانیه آمده است: «قاری محمد ایوب» معروف به «لالا» والی خودخوانده و «شیخ کریم »معاون وی در ولایت بادغیس واقع در شمال غرب افغانستان، مولوی «عصمت الله» فرماندار خود خوانده طالبان در شهرستان «آبکمری» بادغیس، مولوی «حیات الله» معروف به «کِر»، ملا «محی الدین»، «نورا پهلوان»، ملا«قربان بازگیر»، مولوی «سردار»، ملا «نظر»، مولوی «بسم الله» و مولوی «سبحان» در عملیات نیروهای امنیتی کشته شدند.
طی عملیات نیروهای دولتی در دو ولایت فاریاب و بادغیس در مجموع، 80تروریست به هلاکت رسیدند و مقادیر زیادی سلاح و مهمات کشف و ضبط شد.
در ادامه این بیانیه آمده است: «قاری محمد ایوب» معروف به «لالا» والی خودخوانده و «شیخ کریم »معاون وی در ولایت بادغیس واقع در شمال غرب افغانستان، مولوی «عصمت الله» فرماندار خود خوانده طالبان در شهرستان «آبکمری» بادغیس، مولوی «حیات الله» معروف به «کِر»، ملا «محی الدین»، «نورا پهلوان»، ملا«قربان بازگیر»، مولوی «سردار»، ملا «نظر»، مولوی «بسم الله» و مولوی «سبحان» در عملیات نیروهای امنیتی کشته شدند.
طی عملیات نیروهای دولتی در دو ولایت فاریاب و بادغیس در مجموع، 80تروریست به هلاکت رسیدند و مقادیر زیادی سلاح و مهمات کشف و ضبط شد.