kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۶۱۴
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶

آلودگی هوا در سیستان ۲۴۶ نفر را روانه بیمارستان کرد

رئیس‌مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: در روزهای شنبه و یکشنبه براثر توفان شدید و غلظت غبار 246 نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه کردند.

غلامرضا رفعت در گفت ‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان افزود: از این تعداد 46 نفردر بیمارستان بستری و 200 نفر هم به صورت سرپایی خدمات درمانی را دریافت کردند.  
این مسئول ادامه داد: 67 نفر بیماران قلبی، 160 نفر بیماران تنفسی، 9 نفر بیماران چشمی و 10 نفر در  اثر حوادث ترافیکی ناشی از توفان بودند.
به گفته ملاشاهی کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان، روز گذشته سرعت توفان 97 کیلومتر در ساعت و دید افقی 500 متربود به گونه‌ای که آسمان قابل رویت نیز نبود، همچنین آلودگی هوا 30 برابر مجاز بود.
رئیس‌پلیس راه سیستان و بلوچستان نیز از انسداد محورهای مواصلاتی «زابل- نهبندان»، «زابل، زاهدان- بم - ایرانشهر» خبر داد و گفت: از دیروز به دنبال شدت توفان گرد و خاک این محورها تا اطلاع ثانوی
 مسدود است.
دیروز (یکشنبه) تمامی ادارات پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان تعطیل بود ولی ارگان‌های امدادی و مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در حالت آماده‌باش بودند.
ریزگردها ادارات ریگان را تعطیل کرد
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ریگان گفت:‌ ظهر دیروز (یکشنبه‌) هجوم ریزگردها و غلظت 12برابری گرد و غبار موجب تعطیلی ادارات این شهرستان در شرق استان کرمان شد. علیرضا غلامشاهزاده در گفت‌و‌گو ایرنا افزود: تشدید گرد و غبار نیز موجب مشکلات تنفسی برای شهروندان و کارکنان برخی ادارات شد که بر اثر آن تاکنون 27 نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.
وی با‌ اشاره به اینکه براساس پیش‌بینی‌های انجام گرفته لحظه به لحظه بر حجم گرد و غبارها افزوده می‌شود اظهار داشت‌: براثر شدت گرد و غبار راه ارتباطی 15روستا قطع و ساکنان 90 روستای این شهرستان در محاصره شن‌های روان قرار گرفته است.
غلامشاهزاده گفت‌: ماموران پرتلاش نیروهای راهداری و هلال احمر جهت بازگشایی محورهای روستاهای محاصره در شن به این روستاها اعزام شده‌اند.
معاون فرماندار ریگان با ‌اشاره به اینکه تمامی مراکز بهداشتی درمانی در شهرستان در حالت آماده‌باش قرار دارند عنوان کرد شورای سلامت وستاد بحران در محل این فرمانداری هم تشکیل جلسه دادند.
غلامشاهزاده تصریح کرد: گرد و غبار در شهرستان همچنین موجب وارد آمدن خسارت به نخیلات شده و ریزش محصولات را در پی داشته است.