کد خبر: ۱۳۹۵
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹

مردم بحرين خطاب به آل‌خليفه با تخريب مساجد تسليم نمي‌شويم

مردم بحرين با برپايي تظاهرات در مناطق مختلف اين کشور حمله به مساجد و عزاداران حسيني(ع) را محکوم کردند.
مردم بحرين با برپايي تظاهرات در مناطق مختلف اين کشور حمله به مساجد و عزاداران حسيني(ع) را محکوم کردند.
به گزارش خبرگزاري‌ها، مردم بحرين با برپايي تظاهرات و سر دادن شعارهايي عليه آل‌خليفه سياست سرکوب شيعيان و اهانت به نمادهاي اسلامي را محکوم کردند.تظاهرکنندگان تاکيد کردند، حمله به مراسم عزاداري امام حسين(ع) و تخريب مساجد اين کشور آنان را از ادامه راه انقلاب منصرف نخواهد کرد و آنها را وادار به تسليم نمي‌کند.مردم بحرين خواستار بازسازي 40 مسجد ويران شده از سوي مقامات آل‌خليفه شده‌اند.گفتني است منابع بحريني از درگيري نيروهاي پليس با شرکت‌کنندگان در مراسم اربعين حسيني در مناطق مختلف بحرين خبر دادند.همچنين مقامات امنيتي بحرين دو تن از مسئولان هيئت‌هاي عزاداري امام حسين(ع) را در غرب منامه بازداشت کردند.گروه‌هاي حقوق‌بشري در بحرين نيز بازداشت دو نوجوان 13 ساله بحريني از سوي نيروهاي امنيتي رژيم آل خليفه را يک حرکت ضدانساني دانستند.اين گروه ها از آمريکا، انگليس و هم‌پيمانان رژيم آل‌خليفه خواستند تا با فشار بر روي اين رژيم فوراً کليه کودکان بازداشت شده در زندان‌هاي بحرين را آزاد کرده تا امکان درمان آنها فراهم شود.گروه‌هاي حقوق‌بشري همچنين از اين کشورها خواستند تا هرچه سريع‌تر فروش سلاح همچون گاز اشک‌آور و گلوله‌هاي ساچمه‌اي به مقامات بحريني را متوقف کند.در گزارش اين گروه‌ها به محروم شدن 37 کودک از ادامه تحصيل و نابينايي چندين کودک ديگر با سلاح‌هاي ساچمه‌اي رژيم اعتراض شده است.